سرخط خبرها

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه عراق و عربستان

وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان»، همتای سعودی خود درباره سازوکار تقویت مناسبات مشترک و تلاش‌ها برای حفاظت از هیات‌های دیپلماتیک رایزنی کرد.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان»، همتای سعودی خود درباره سازوکار تقویت مناسبات مشترک و تلاش‌ها برای حفاظت از هیات‌های دیپلماتیک رایزنی کرد.

به گزارش وزارت امور خارجه عراق، فواد حسین امروز در تماس تلفنی که با همتای سعودی خود برقرار کرد، درباره سازوکار تقویت مناسبات فیمابین و راهکارهای فعال‌سازی همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی گفت‌وگو کرد.

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی درخصوص دیدگاه‌ها و ارزیابی‌های خود در قبال تحولات منطقه‌ای مورد اهتمام مشترک، مقابله با چالش‌های مختلف فرا روی منطقه، پیشبرد راهکارهای مسالمت‌آمیز که می‌تواند امنیت و ثبات به ارمغان بیاورد و ارتقای روند همکاری در راستای آرمان‌های صلح‌خواهانه و توسعه‌محور تبادل نظر کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در پایان ضمن تاکید بر لزوم احترام به حاکمیت عراق و حمایت از تلاش‌های ثبات‌خواهانه در منطقه، مجددا از پایبندی عراق به حفاظت از هیات‌های دیپلماتیک و احترام به دیپلمات‌ها خبر داد.

از طريق
سایت وزارت امور خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا