خبر اولسیاسی

بیانیه مشترک سفرا و کارداران 25 کشور در پی دیدار با «مصطفی الکاظمی»

سفرا و کارداران 25 کشور مختلف در دیدار با نخست‌وزیر عراق نسبت به افزایش حملات به هیات‌های دیپلماتیک ابراز نگرانی کردند.

میدل ایست نیوز: سفرا و کارداران 25 کشور مختلف در دیدار با نخست‌وزیر عراق نسبت به افزایش حملات به هیات‌های دیپلماتیک ابراز نگرانی کردند.

سفرای و کارداران کشورهای استرالیا، کانادا، کرواسی، مصر، اتحادیه اروپا، فنلاند، آلمان، یونان، ایتالیا، ژاپن، اردن، بحرین، عربستان، کویت، هلند، نروژ، لهستان، کره جنوبی، صربستان، اسپانیا، سوئد، ترکیه، بریتانیا، ایالات متحده امریکا و یمن امروز با «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

مقامات دیپلماتیک مذکور در این دیدار بر حمایت از عراق و مردم این کشور و احترام به حاکمیت آن و تمایل به مشاهده عراقی باثبات و امن تاکید کردند.

سفرای و کارداران کشورهای مذکور همچنین نسبت به افزایش حملات به هیات‌های دیپلماتیک در عراق از جمله حملات راکتی و انفجار بمب‌های کنار جاده‌ای، نگرانی شدید خود را ابراز کردند.

این افراد همچنین نسبت به اقدامات الکاظمی و دولت وی در رفع این نگرانی‌ها از جمله تحقیقات و عملیات امنیتی و تقویت امنیت فرودگاه‌ها استقبال کردند.

مسئولان دیپلماتیک کشورهای یاد شده همچنین در پایان به عنوان دوستان عراق نسبت به کمک به این کشور در مقابله با این چالش‌های امنیتی ابراز علاقه کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا