خبر اولسیاسی

تاکید الکاظمی بر لزوم انحصار سلاح در دست دولت و حفاظت از اماکن دیپلماتیک در دیدار با 25 سفیر کشور خارجی+تصاویر

نخست وزیری عراق در دیدار با سفرای 25 کشور خارجی در عراق بر اهتمام عراق برای اعمال حاکمیت قانون، انحصار سلاح در دست دولت و حفاظت از هیئت ها و اماکن دیپلماتیک تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: سفرای 25 کشور دوست و برادر در بغداد به درخواست خود و برای بررسی تحولات اخیر در عراق به خصوص امنیت هئیت های دیپلماتیک در این کشور با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق دیدار کردند.

نخست وزیری عراق در این دیدار ضمن تاکید بر اهتمام کشورش برای اعمال حاکمیت قانون، انحصار سلاح در دست دولت و حفاظت از هیئت های و اماکن دیپلماتیک تاکید کرد که عاملان تعرض به امنیت هیئت های دیپلماتیک در عراق برای برهم زدن ثبات عراق و تخریب روابط منطقه ای و بین المللی آن تلاش می کنند.

الکاظمی اشاره کرد که این حملات فقط هدف قرار دادن هیئت های دیپلماتیک نیست بلکه شهروندان غیرنظامی و بی گناه از جمله کودکان را نیز هدف قرار می دهد و تاکید کرد که نهادهای دولتی مصمم به جلوگیری از این حملات هستند و اقدامات ضروری برای تحقق این هدف را آغاز کرده اند.

وی همچنین تاکید کرد که قانون شکنان که تلاش می کنند به وجهه عراق و تعهدات بین المللی اش آسیب بزنند، با انگیزه های غیر ملی اقدام کرده و به اراده ملت عراق و مراجع دینی، سیاسی و فرهنگی را که بر سر خطرناک بودن اقداماتشان اجماع دارند، بی احترامی و بی توجهی نشان می دهند.

الکاظمی همچنین افزود که ملت و دولت عراق با این حملات مقابله خواهند کرد و بر اساس عرف دیپلماتیک همانطور که در طول تاریخ عمل کرده از میهمانان خود حفاظت خواهد کرد و صفحه درگیری ها، تروریسم و بازگشت به چالش های اقتصادی، اجتماعی و نیازهای توسعه ای را خواهند بست.

از طرفی دیگر، سفرای کشورهای مختلف در عراق در سخنانی جداگانه بر حمایت از عراق و ملتش و احترام به حاکمیت آن، سعی برای گفت وگو در جهت تحقق صلح و ثبات و تضمین دوستی و همکاری تاکید و نسبت به افزایش حملات علیه اماکن دیپلماتیک با راکت و انفجار در مسیر کاروان های دیپلماتیک ابراز نگرانی کردند و این حملات را برای دیپلمات ها و شهروندان غیرنظامی عراق خطرناک دانستند.

سفرای کشورهای خارجی در عراق ضمن استقبال از اقدامات دولت عراق برای جلوگیری از این حملات و پیگرد عاملان آن و تشدید اقدامات امنیتی، حمایت خود از اقدامات امنیتی بیشتر برای تامین امنیت بغداد و امنیت اماکن دیپلماتیک در جهت ادامه حمایت این کشورها و جامعه بین المللی از عراق و توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با عراق اعلام کردند.

منبع
السومرية نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا