سرخط خبرها

سخنگوی نظامی الکاظمی: دو گزینه برای شناسایی عاملین حمله راکتی به منطقه الرضوانیه پیش رو داریم

دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق دو گزینه برای دستگیری عاملین حملات راکتی به منطقه الرضوانیه مشخص کرد.

میدل ایست نیوز: دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق دو گزینه برای دستگیری عاملین حملات راکتی به منطقه الرضوانیه مشخص کرد.

در همین رابطه، «یحیی رسول»، سخنگوی نظامی الکاظمی تصریح کرد: بخش اعظم راکت‌ها و خمپاره‌های شلیک شده بر سر شهروندان و مناطق مسکونی فرود می‌آید و فرمانده کل نیروهای مسلح دستور داده تا عاملان راکت‌پراکنی منطقه الرضوانیه تحت تعقیب قرار گیرند و نیروهای امنیتی قادر به رسیدن به این افراد هستند.

وی افزود: ما دستگاه‌های اطلاعاتی داریم که قادر به تحقق این هدف هستند و وزیر کشور پیشتر از دستیابی به سرنخ‌های مهمی در رابطه با عاملان جنایت الرضوانیه خبر داد.

سرلشکر یحیی رسول درباره مدت زمان لازم برای دستگیری این افراد توسط دستگاه‌های امنیتی گفت: نمی توان بازه زمانی برای این کار مشخص کرد، بعد از دستگیری افراد مذکور، جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: نیروهای امنیتی از دو گزینه برای ممانعت از تکرار حادثه اخیر و شناسایی عاملان پرتاب راکت‌ها بهره می‌گیرند که یکی تلاش‌های اطلاعاتی و دیگری استفاده از پهپادها برای مراقبت و نظارت هوایی است.

سخنگوی الکاظمی در پایان تاکید کرد: برخی با حمله به هیات‌های دیپلماتیک می‌خواهند وضعیت را آشفته جلوه دهند، ما حفاظت از هیات‌های دیپلماتیک و نهادهای دولتی و شهروندان را تقویت خواهیم کرد، هیات‌هایی که کشورهایشان رابطه حسنه‌ای با عراق دارند و مصلحت نیست که مورد هدف قرار گیرند، این وظیفه ماست که از این مراکز حفاظت کنیم.

«احمد ملاطلال»، سخنگوی الکاظمی روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی از دستگیری شماری از راکت‌پراکن‌ها و بازداشت 19 افسر و مسئول امنیتی که راکت از حوزه استحفاظی آنها پرتاب شده است، خبر داد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا