سرخط خبرها

رئیس جمهور عراق در سومین سالروز درگذشت «جلال طالبانی» یاد وی را گرامی داشت

رئیس جمهور عراق با صدور بیانیه ای در سومین سالروز درگذشت «جلال طالبانی»، رئیس جمهور فقید عراق یاد او را گرامی داشت.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، با صدور بیانیه ای در سومین سالروز درگذشت «جلال طالبانی»، رئیس جمهور فقید عراق یاد او را گرامی داشت.

در بیانیه رئیس جمهور عراق که امروز (3 اکتبر) منتشر شده آمده که سه سال از درگذشت رهبر بزرگ ملی عراق «مام جلال» گذشته و هنوز اندیشه های روشنگر و حکمت این آموزگار بزرگ در خاطره ها مانده و تجربه وی الهام بخش ما خواهد بود.

صالح افزوده که صداقت و وفاداری مام جلال پیش از هر چیز مورد احترام همگان خواهد ماند و او عمر خود را در این راه و در راه دفاع از مکتبی که به میراث گذاشت صرف کرد و با مبارزه و تلاش خود توانست از حقوق ملت کرد دفاع کند و عراق را از چنگ دیکتاتوری نجات دهد.

رئیس جمهور عراق تأکید کرد که امروز در دل بحران هایی که عراق و اقلیم کردستان درگیر آنهاست، «خود را بیش از هر زمان به اصول وی در ایجاد اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات برای عبور از بحران ها با مسئولیت مشترک در راه خدمت جمعی به شهروندان نیازمند می بینیم».

او افزود که میراث سیاسی مام جلال بزرگ تر از آن است که در چارچوب های بسته حزبی قرار گرفته چون بخش مهمی از تاریخ سیاسی عراق است چندان که از او الگو و پیشوایی برای مبارزه ساخته است.

برهم صالح به این مناسبت به «روح پاک مام جلال» درود فرستاده و از خداوند خواسته که پاداش مبارزه هایش در بهشت برین خود را بدهد.

منبع
کانال تلگرام رسمی رئیس جمهور عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا