اقتصادیخبر اول

نشست ویدئوکنفرانس وزرای صنعت عراق، مصر و اردن

نشست سه‌جانبه عراق، اردن و مصر امروز در امّان، پایتخت اردن با هدف اجرای خروجی‌های «نشست سران سه‌کشور در امّان» برگزار شد.

میدل ایست نیوز: نشست سه‌جانبه عراق، اردن و مصر امروز در امّان، پایتخت اردن با هدف اجرای خروجی‌های «نشست سران سه‌کشور در امّان» برگزار شد.

در این نشست «منهل الخباز»، وزیر صنعت و معدن عراق، «طارق الحموری»، وزیر صنعت اردن و «نیفین جامع»، وزیر تجارت و صنایع مصر حضور داشتند.

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر در ماه اوت گذشته نشستی را در امّان ترتیب دادند.

وزرای سه کشور در این نشست ویدئوکنفرانسی بر اهمیت تسریع در اجرای طرح‌های لازم برای تقویت همکاری مشترک در همه حوزه‌ها با هدف تحقق ارتباط راهبردی و به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری تاکید کردند.

در این نشست همچنین تصمیماتی برای تقویت ارتباط و همکاری اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری اتخاذ شد به طوری که 4 حوزه در مرحله نخست برای تقویت همکاری سه‌جانبه در بخش‌های دارویی، شیمیایی، بافندگی و صنایع سرامیک مشخص و توافق شد که هر کشوری فهرستی از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ایجاد شراکت در زمینه یاد شده تدوین کند و ظرف مدت 10 روز این فهرست را در اختیار دو کشور دیگر قرار دهد.

وزرای صنایع عراق، اردن و مصر همچنین بر سر برگزاری نشستی قریب الوقوع با حضور وزرای صنعت، آب، آموزش و پرورش، کشاورزی، اسکان، برق و روسای سازمان‌های گمرک سه کشور توافق کردند تا تصمیمات نشست روسای سه کشور وارد فاز اجرایی شود.

در پایان این نشست سه کشور بر لزوم همکاری و توقف مداخلات خارجی در امور کشورهای عربی و مقابله با دخالت‌های خارجی برهم‌زننده امنیت عربی تاکید کردند.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا