سرخط خبرهاسیاسی

مشاور نخست وزیر عراق در امور انتخابات: در کمیته امنیتی کمیساریای انتخابات تجدید نظر می شود

الهنداوی گفت که نخست وزیر عراق دستور داده که همه نقص‌های امنیتی انتخابات‌های قبلی برطرف شود و این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

میدل ایست نیوز: «عبدالحسین الهنداوی»، مشاور ویژه نخست‌وزیر عراق در امور انتخابات، تأکید کرد که کمیساریای عالی مستقل انتخابات درصدد است تشکیلات کمیته امنیتی را بررسی کند به نحوی که نقص‌های امنیتی انتخابات سابق برطرف شود.

او در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که از زمان انتخابات گذشته کمیته‌ای امنیتی متشکل از فرماندهان نظامی به‌خصوص از وزارت کشور تشکیل شده که بازوی امنیتی کمیساریای عالی مستقل انتخابات است و اکنون اقداماتی برای تجدید نظر در این کمیته انجام می‌شود.

الهنداوی افزود که نخست وزیر عراق دستور داده که همه نقص‌های امنیتی انتخابات‌های قبلی برطرف شود و این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد و کمیساریا در حال بررسی موضوع است.

او درباره اختلافات بر سر حوزه‌های انتخاباتی و قانون انتخابات تأکید کرد که دولت هیچ نظری در این باره ندارد و تصمیم دولت هر آن چیزی خواهد بود که مجلس تصویب کند و لازم است که مجلس هرچه سریع‌تر این موضوع را فیصله دهد.

مشاور ویژه نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که عملیات ثبت نام برای کارت هوشمند رأی‌دهی آغاز شده و افزود که دو موضوع مهم انتخابات به‌روزسازی لیست ثبت‌نام کنندگان در انتخابات و تصویب قانون انتخابات است و همه اقدامات بعدی منوط به این دو مسئله اتس.

او گفت که موانع زیادی در مسیر کمیساریا قرار دارد اما می‌توان همه آنها را پشت سر گذاشت.

وی تأکید کرد که بدون کارت هوشمند امکان دادن رأی برای هیچ کس وجود ندارد و افزود که تبلیغاتی برای متقاعد کردن مردم به تهیه کارت هوشمند و ثبت نام برای انتخابات شروع شده و شدت خواهد گرفت و گفت که کارت هوشمند رأی دهی یک سند مهم در حد کارت ملی خواهد بود.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا