خبر اولسیاسی

سفیر عراق در قاهره: کمیته عالی مشترک به زودی به ریاست نخست‌وزیران دو کشور در بغداد برگزار خواهد شد

سفیر عراق در قاهره اعلام کرد عراق و مصر در حال گفت‌وگو بر سر آمادگی‌های لازم برای برگزاری کمیته مشترک میان دو کشور به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق و «مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر است.

میدل ایست نیوز: «احمد نایف الدلیمی»، سفیر عراق در قاهره اعلام کرد عراق و مصر در حال گفت‌وگو بر سر آمادگی‌های لازم برای برگزاری کمیته مشترک میان دو کشور به ریاست «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق و «مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر هستند.

الدلیمی با ابراز امیدواری درباره همکاری دو دولت مصر و عراق در همه زمینه‌ها اظهار داشت: بغداد در سایه حمایت کشورهای برادر از جمله مصر از زخم تروریسم بر پیکرد خود در حال بهبود یافتن است.

وی همچنین خواستار انتقال تجارب مصر در زمینه انرژی برق و حضور و مشارکت پررنگ شرکت‌های فعال در زمینه انرژی مصر در اجرای پروژه‌های مختلف در عراق شد و افزود: عراق تبدیل به عرصه جذابی برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری های خارجی در زمینه‌های مختلف شده است و این امر پس از آن روی داد که بغداد بر گروه‌ تروریستی داعش فائق آمد به ثبات امنیتی رسید و روابط سیاسی گسترده‌ای با کشورهای منطقه‌ای و بین المللی برقرار کرد.

سفیر عراق در دیدار با وزیر برق مصر درباره سازوکار هماهنگی میان کمیته عالی و مشترک عراق و مصر رایزنی کردند، کمیته‌ای که قرار است به زودی به ریاست نخست وزیران دو کشور در بغداد برگزار شود.

از سوی دیگر، «محمد شاکر»، وزیر برق مصر هم از تمایل دولت مصر به ریاست «مصطفی مدبولی» برای برگزاری کمیته مذکوز در سریع‌ترین زمان ممکن خبر داد و به اهمیت راهبردی مناسبات دو کشور و گسترش مناسبات طرفین در سایه نشست سران مصر، عراق و اردن اشاره کرد.

سفیر عراق در قاهره در پایان دعوت رسمی وزیر برق عراق از همتای مصریش برای سفر به بغداد را ابلاغ کرد که با استقبال وزیر برق مصر رو به رو شد و وی تاکید کرد که به زودی به این دعوت پاسخ خواهد گفت.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا