خبر اولسیاسی

رزمایش دریایی ارتش روسیه و مصر برای اولین بار در دریای سیاه

نیروی دریایی ارتش روسیه و مصر برای اولین بار رزمایش مشترکی در دریای سیاه خواهند داشت.

میدل ایست نیوز: رسانه های روسی فاش کردند که نیروی دریایی روسیه و مصر آماده انجام رزمایش مشترکی هستند که برای نخستین بار در دریای سیاه انجام می شود.

رسانه های روسی گفتند که طبق اعلام دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی جنوبی روسیه، نمایندگان نیروی دریایی روسیه و مصر کنفرانس سه روزه ای را در مورد آماده سازی تمرینات مشترک «پل دوستی – 2020» که برای اولین بار در دریای سیاه برگزار می شود در شهر نووروسیسک برگزار کردند.

در این جلسه، ارتش روسیه و مصر در مورد یک برنامه مانور مشترک توافق کردند، به صورتی که گروه های تاکتیکی کشتی های جنگی متعلق به ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی مصر، با پشتیبانی نیروی هوایی، در مأموریت های مشترکی کار می کنند تا مسیرهای دریایی را از تهدیدهای مختلف حفظ کنند.

بر اساس یک طرح ، نیروهایی برای سازماندهی ارتباطات و جبران مجدد تجهیزات در دریا مستقر می شوند و بازرسی ها علیه کشتی های مشکوک انجام می شود و موشک ها و توپخانه ها از سلاح کشتی ها شلیک می شود.

سرویس مطبوعاتی منطقه نظامی جنوب افزود: اهداف این رزمایش تقویت و توسعه همکاری های نظامی بین نیروی دریایی مصر و نیروی دریایی روسیه در راستای تامین امنیت و ثبات در منطقه و همچنین تبادل تجارب بین افراد در مبارزه با تهدیدات مختلف در مناطق ناوبری پر تراکم است.

پیش از این دو کشور رزمایش مشترک دریایی موسوم به «پل دوستی 2019» را در سال گذشته به پایان رساندند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا