اقتصادیخبر اول

عضویت عراق در بانک اروپایی بازسازی و توسعه

وزارت امور خارجه عراق از عضویت این کشور در بانک اروپایی بازسازی و توسعه خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه عراق امروز جمعه اعلام کرد که عراق پس از رای گیری به عضویت بانک اروپایی بازسازی و توسعه در آمده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه عراق آمده است: «تلاش های بی وقفه وزارت امور خارجه عراق به نمایندگی از سفارت عراق در لندن و بانک اروپایی بازسازی و توسعه موفقیت آمیز بوده و موافقت هیئت مدیره بانک را برای عضویت عراق در این شورا به دست آورده است.»

عضویت عراق پس از رای گیری در نشست سالانه شورای حکام که در 7 و 8 اکتبر در لندن برگزار شد قطعی شد.

در  ادامه بیانیه وزارت امور خارجه عراق اشاره شده که عضویت رسمی عراق در بانک اروپایی بازسازی و توسعه این امکان را به عراق می دهد تا از تخصص بانکی بین المللی برای پیشرفت بخش بانکی استفاده کند و به پشتیبانی فنی و کمک به آماده سازی زمینه مناسب برای سرمایه گذاری دست یابد.

بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه عراق این دستاورد مشترک با وجود شرایط سخت ناشی از ویروس کرونا در کشورهای جهان از جمله عراق به دست آمده است.

وزارت امور خارجه عراق ابراز امیدواری کرد که این گام مقدمه ای برای اقدام مشترک با هدف تقویت بخش خصوصی در عراق باشد تا بتواند در حمایت از توسعه پایدار کشور رقابت و نقش آفرینی کند.

به همین مناسبت سفارت عراق در لندن از تلاش های بانک اروپایی بازسازی و توسعه به ویژه اعضای هیئت مدیره، «انزو کواتروچیوچ»، دبیر کل و کارمندان دفتر دبیرکل قدردانی می کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا