سرخط خبرهاسیاسی

واکنش پ ک ک به توافق بغداد و اربیل درمورد سنجار: ما این شهر را از دست داعش آزاد کردیم!

عضو کمیته روابط پ ک ک در واکنش به توافق بغداد و اربیل درباره سنجار اعلام کرد این ما بودیم که به هنگام نبرد با داعش این شهر را آزاد کردیم.

میدل ایست نیوز: «کاوه شیخ موس»، عضو کمیته روابط پ ک ک در واکنش به توافق بغداد و اربیل درباره سنجار اعلام کرد این ما بودیم که به هنگام نبرد با داعش این شهر را آزاد کردیم.

شیخ موس در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: توافق میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان در رابطه با سنجار امری داخلی است و ارتباطی به ما ندارد، این اهالی سنجار است که باید درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرد، آنها می توانند توافق مذکور را قبول یا رد کنند.

این عضو ارشد پ ک ک اظهار داشت: اهالی سنجار با کمک ما توانستند شهر خود را از سیطره داعش آزاد کنند و نیروهای پیشمرگه یا ارتش ترکیه نقشی در این باره نداشتند و کسانی که گمان می‌کنند این توافق به منزله پیروزی بر پ ک ک است، اشتباه می‌کنند زیرا ما سنجار را آزاد کردیم و سال‌ها پیش آن را به اهالی این شهر تحویل دادیم.

دولت مرکزی عراق و دولت محلی اقلیم کردستان اخیرا توافق کرده‌اند که به حضور پ ک ک از سنجار و مناطق اطراف آن پایان دهند و این گروه هیچ نقشی در آینده این منطقه نخواهد شد.

شهر سنجار در 130 کیلومتری غرب موصل و 55 کیلومتری شهر تلعفر قرار دارد.

همچنین بخوانید

جزئیات سند رسمی توافق سنجار میان بغداد و اربیل

 

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا