سرخط خبرهاسیاسی

درگیری کنترل‌شده نیروهای امریکایی و روسی در شمال شرق سوریه

منابع خبری از مداخله نیروهای امریکایی، پس از ممانعت غیرنظامیان سوری از ایجاد مرکز ایست و بازرسی در شمال سوریه توسط نیروهای روسی خبر دادند.

میدل ایست نیوز: معترضان سوری از اقدام نیروهای روسی در ایجاد مرکز ایست و بازرسی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه ممانعت به عمل آوردند به طوری که این اقدام منجر به مداخله نیروهای امریکایی موجود و محاصره منطقه استقرار سربازان روس شد.

در همین رابطه، «احمد الخلیل»، فعال مدنی سوری در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کرد: غیرنظامیان ساکن روستای عین دیوار در حومه شهر المالکیه در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه جلوی کاروان روسی متشکل از 11 خودروی زرهی را گرفتند و مانع از رسیدن آنها به مکانی شدند که قرار بود آنجا مرکز ایست و بازرسی ایجاد کنند.

الخلیل افزود: بالگرد روسی همراه با خودروهای زرهی با هدف ترساندن غیرنظامیان سوری در ارتفاع پایین شروع به پرواز کرد اما غیرنظامیان پاپس نکشیده و از فرمانده گشتی روسی خواستند که فورا این منطقه را ترک کنند.

وی تصریح کرد: فرمانده کاروان روسی به غیرنظامیان سوری گفت که نیروهای روسی تنها دو هفته با هدف آموزش نیروهای سوری در این منطقه باقی خواهند ماند.

الخلیل ادامه داد: در پی این اتفاقات، نیروهای امریکایی هم وارد عمل شدند و همه مسیرهای گشتی روسی را مسدود کردند و بالگردهای امریکایی نیز وارد منطقه شده و دو بالگرد روسی را تعقیب کردند.

وی در پایان اظهار داشت: پهپادهای ترکیه نیز در نوار مرزی منطقه و مثلث مرزی عراق، سوریه و ترکیه در پرواز هستند.
منطقه شمال شرق سوریه به صورت پیوسته شاهد اختلافات نیروهای امریکایی و روسی است اما تاکنون این اختلافات منجر به درگیری مسلحانه نشده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا