سرخط خبرهاسیاسی

تاکید وزرای امور خارجه عراق، اردن و مصر بر فعال‌سازی توافقات اقتصادی سه‌جانبه

وزرای امور خارجه عراق، مصر و اردن در کنفرانس مطبوعاتی مشترک بر فعال‌سازی توافقات امضا شده تاکید کردند.

میدل ایست نیوز: «فواد حسین»، وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد به زودی نشستی میان وزرای عراق، مصر و اردن در قاهره برای گفت‌وگو بر سر فعال‌سازی یادداشت تفاهم‌های اقتصادی امضا شده برگزار خواهیم کرد.

حسین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان اردنی و مصری خود در قاهره تصریح کرد: برای دستیابی به اهداف نشست‌ها و مذاکرات مشترک میان سه کشور عراق، اردن و مصر به زودی نشستی میان وزرای مربوطه در حوزه‌های برق، کشاورزی و عمران برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در نشست‌هایی که میان سه طرف برگزار شد، بر امنیت آبی کشورهای عربی تاکید شد و موضع عراق درخصوص در پیش گرفتن گفت‌وگو با کشورهای همسایه برای حل و فصل مشکلات روشن است.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در پایان اظار داشت: بازسازی عراق یکی از پرونده‌های مهم در مذاکرات سه‌جانبه بود و فعال‌سازی توافقات سه جانبه را به سود تقویت اقتصاد سه کشور دانست.

از سوی دیگر سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد همکاری میان بغداد، امّان و قاهره علیه هیچ طرفی نیست.

وی تصریح کرد: ما برای تقویت همکاری میان ملت‌های سه کشور همکاری می کنیم و این همکاری سه‌جانبه تهدیدی علیه هیچ کشور نیست همچنین امنیت آبی یکی از اولویت‌های ما در این مذاکرات بود.

ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن هم ضمن دعوت به حمایت از عراق در برابر پیامدهای درگیری منطقه‌ای و حفظ حاکمیت این کشور تصریح کرد: تداوم درگیری منطقه‌ای خطری برای منطقه به شمار می رود.

الصفدی در پایان با اشاره به اینکه امنیت و ثبات عراق دو رکن ثبات منطقه است، بر اهمیت حمایت از تلاش‌های دولت عراق در بازسازی کشور و حفظ حاکمیتش تاکید کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا