سرخط خبرها

مشورت های پارلمانی برای تشکیل دولت جدید لبنان یک هفته به تعویق افتاد

دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که مشورت‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید به مدت یک هفته به تعویق افتاده است.

میدل ایست نیوز: دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که مشورت‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید به مدت یک هفته به تعویق افتاده است.

دفتر «میشل عون» در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر تأکید کرد که مشورت‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید لبنان که قرار بود که فردا (پنج‌شنبه 14 اکتبر) آغاز شود یک هفته به تأخیر افتاده و در پنج‌شنبه آینده آغاز خواهد شد.

روز گذشته «سعد الحریری» به‌صورت غیر رسمی مذاکرات خود با رئیس جمهور و سران سیاسی لبنان را برای بر عهده گرفتن نخست‌وزیری آغاز کرد.

الحریری درباره تشکیل دولت نجات ملی و اجرای طرح «امانول مکرون» برای نجات لبنان را آغاز کرده تأکید کرد که قرار است دولتی غیر جناحی و کاملا تکنوکرات به مدت 6 ماه تشکیل شود که اصلاحات ضروری برای جلب حمایت های مالی خارجی را برعهده بگیرد.

این تلاش های الحریری با مخالفت «جبران باسیل»، رئیس جریان ملی آزاد و داماد رئیس جمهور لبنان که از رهبران بانفوذ نیروهای سیاسی مسیحی لبنان است، مواجه شد.

باسیل در سخنانی در نشست کادرهای جریان ملی آزاد گفت که «تاکنون خبر نداشتیم که رئیس جمهور فرانسه کسی را مأمور نظارت بر اجرای طرحش کرده باشد».

او افزود: «کسی که می خواهد به ریاست دولت تکنوکرات برسد خودش هم باید تکنوکرات باشد یا به نفع یک فرد تکنوکرات کنار برود».

باسیل تأکید کرد که نزاع  بر سر قدرت و وحشت از دیگری در لبنان بسیار شدید شده و به حدی رسیده که هر دو گروه آماده از دست رفتن فرصت نجات کشور به صرف تلاش برای ماندن در قدرت هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا