سرخط خبرهاسیاسی

حماس درخواست امریکا برای مذاکره درباره معامله قرن را رد کرد

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خبر داد که این جنبش درخواست امریکا برای مذاکره درباره «معامله قرن» را رد کرد.

میدل ایست نیوز: «صالح العاروری»، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خبر داد که این جنبش درخواست امریکا برای مذاکره درباره «معامله قرن» را رد کرده است.

او در مصاحبه با یک تلویزیون داخلی تأکید کرد که امریکا در پی ایجاد شکاف در میان فلسطینیان و استفاده از حماس برای تهدید سران سازمان آزادی‌بخش فلسطین بود.

العاروری تأکید کرد که حماس به تفاهمات خود با دیگر طرف‌های فلسطینی که در استانبول تحقق یافته پایبند است و از آنها کوتاه نمی‌آید.

وی همچنین خبر داد که برخی کشورهای عربی به خواست امریکا حمایت‌های مالی خود از تشکیلات خودگردان فلسطین را متوقف کرده‌اند.

این عضو شاخص حماس همچنین خبر داد که برخی کشورهای عربی در تماس با سران فتح پیامی از امریکا علیه روند وحدت ملی فلسطین ابلاغ کرده بودند.

او گفت که طرف‌هایی که برای توقف روند مشارکت ملی، فتح را تحت فشار قرار داده اند همان کشورهای حامی طرح امریکا برای صلح میان فلسطین و اسرائیل موسوم به «معامله قرن» هستند.

پیش از این در پی عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل، تلاش‌های گسترده‌ای در میان گروه‌های فلسطینی برای اتحاد جبهه داخلی و حل اختلافات آغاز شده است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا