سرخط خبرهاسیاسی

داعش از طرفدارانش خواست به زیرساخت‌های اقتصادی عربستان حمله کنند

گروه تروریستی داعش از طرفداران خود خواسته تا به شهروندان کشورهای غربی در عربستان و زیرساخت‌های اقتصادی این کشور حمله کنند.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری رویترز اعلام کرد گروه تروریستی داعش از طرفداران خود خواسته تا به شهروندان کشورهای غربی در عربستان و زیرساخت‌های اقتصادی این کشور حمله کنند.

رویترز افزوده است که سخنگوی داعش در فایلی صوتی تصریح کرده که باید برای حمایت ریاض از عادی‌سازی روابط کشورهای شورای همکاری با اسرائیل، عربستان مورد هدف قرار گیرد.

امارات و بحرین در 15 سپتامبر گذشته در کاخ سفید تحت نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل را امضا کردند، اقدامی که مورد انتقاد شدید همه گروه‌های فلسطینی قرار گرفت.

 گروه تروریستی داعش ضمن درخواست از عناصر خود برای هدف قرار دادن افراد خارجی در عربستان و ویران کردن زیر ساخت های اقتصادی عربستان، این کشور را به حمایت از توافق عادی سازی روابط امارات و بحرین با اسرائیل متهم کرد.

«ابو حمزه المهاجر»، سخنگوی داعش با انتشار پیام صوتی در کانال این گروه در تلگرام خطاب به عناصر داعش گفت: «هدف های زیادی در برابر شماست، از خط لوله های انتقال سوخت، کارخانه ها و تاسیسات که منبع درآمدی حکومت طاغوت است شروع کنید و آنها را هدف قرار دهید.»

سخنگوی گروه تروریستی داعش عربستان را به حمایت از عادی سازی روابط امارات و بحرین از طریق باز گذاشتن حریم هوایی این کشور به روی پرواز هایی که از مبدا اسرائیل و به مقصد امارات و بحرین انجام می شود، متهم کرد.

المهاجر همچنین ضمن محکوم کردن امضای توافق صلح بحرین و امارات با اسرائیل، آن را «خیانت به اسلام» دانست.

این تهدیدها در حالی از سوی داعش علیه عربستان انجام می شود که این کشور پیش از این به شرکت هواپیمایی العال اسرائیل اجازه عبور برای رفتن به امارات و بحرین را داده بود.

تاکنون مصر در سال 1979، اردن 1994 و امارات و بحرین در سال 2020 روابط رسمی با اسرائیل برقرار کرده اند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا