خبر اولسیاسی

شرط کمیسیون امنیت پارلمان عراق برای خروج نیروهای ارتش و الحشد الشعبی از داخل شهرها

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در بازدید از استان صلاح الدین برای خروج یگان‌های الحشد الشعبی و ارتش از شهرها شرطی تعیین کرد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در بازدید از استان صلاح الدین برای خروج یگان‌های الحشد الشعبی و ارتش از شهرها شرطی تعیین کرد.

این کمیته پارلمانی که به دستور «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان برای بررسی حادثه الفرحاتیه که منجر به کشته شدن 8 نفر و مفقود شدن 4 تن دیگر شده ، به استان صلاح الدین سفر کرده است، در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: این کمیته اقداماتی فرمانده کل نیروهای مسلح در رابطه با حادثه الفرحاتیه را پیگیری می‌کند و به اظهارات خانواده‌های قربانیان گوش خواهد داد و با افسران مسئول امنیت این منطقه برای دستیابی به نتیجه نهایی، تحقیق خواهد کرد.

«محمد رضا»، رئیس این کمیته پارلمانی در ادامه گفت: الکاظمی دستور داده تا گردانی از تیپ نهم پیاده نظام برای کنترل امنیت و حفاظت از اهالی عازم این منطقه شوند.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان یگان‌های الحشد الشعبی و ارتش را از استان صلاح الدین خارج کرد، اظهار داشت: همه این گروه‌ها در آزادسازی این مناطق از چنگال گروه تروریستی داعش مشارکت داشته اند.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اظهار داشت: خارج کردن نیروهای ارتش، الحشد الشعبی و دستگاه مبارزه با تروریسم از شهرها و تحویل پرونده امنیت آن به پلیس فدرال و پلیس محلی در گرو توانمندی وزارت کشور در تحویل‌گیری پرونده امنیتی همه استان‌ها و نه فقط صلاح الدین است.

نخست‌وزیر عراق یپشتر در سفر به منطقه الفرحاتیه استان صلاح الدین با خانواده‌های داغدیده دیدار و در مجلس ترحیم افراد جان باخته حضور پیدا کرده بود.

الکاظمی در این سفر خطاب به خانواده‌های داغدیده گفت که فرزندان به قتل رسیده شما فرزندان ما هستند و اجازه نخواهیم داد خون‌شان به هدر برود و دستور تقویت حضور نیروهای امنیتی و تامین حفاظت بیشتر از این منطقه صادر شده است.

وی همچنین اظهار داشت: حق افراد کشته شده توسط قانون اخذ خواهد شد و تحقیقات در این باره آغاز شده و من شخصا این پرونده را پیگیری می‌کنم همچنین به زودی جانیان به سزای جنایت خود خواهند رسید.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که تروریسم هرچقدر که برای نفوذ و رخنه تلاش کند، هیچ جایی در عراق نخواهد داشت.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا