خبر اولسیاسی

نخست وزیر عراق در استان صلاح الدین: آمدیم تا نشان دهیم که دولت در کنار مردم و حافظ آنان است

نخست وزیر عراق به همراه وزرای کشور و دفاع و رئیس سازمان الحشد الشعبی و رئیس ستاد ارتش و چند مقام امنیتی دیگر وارد استان صلاح الدین شد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق، صبح امروز با ورود به شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین در جلسه سران امنیتی استان حاضر شد.

براساس بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق، وی صبح امروز به محض ورود به تکریت با سران و فرماندهان امنیتی استان صلاح الدین جلسه برگزاری کرد.

او در این جلسه تأکید کرد که حضورش در این استان در کنار فرماندهان امنیتی با این هدف انجام شده که تأکید کند که حکومت برای حمایت از امنیت شهروندان و اعمال قانون به خصوص پس از جنایت اخیر در این استان حضور دارد.

الکاظمی در جریان تحقیقات اولیه مربوط به این جنایت قرار گرفت و دستور پیگیری دقیق آن را صادر کرد.

وی تأکید کرد: «پیام من به شهروندان صلاح الدین این است که حکومت از شما حفاظت می کند و همه نیروهای مسلح عراق وابستگی شان به میهنشان و به قانون است نه به هیچ فرد یا عنوان دیگری».

او افزود که باید فرماندهان امنیتی از کشیده شدن به سمت امور سیاسی خودداری کنند و باید بدون واهمه به تحقیقات ادامه داد و از پیش داوری خودداری کرد.

در این سفر وزرای دفاع، کشور، رئیس سازمان الحشد الشعبی، رئیس ستاد ارتش، و جانشین فرمانده ستاد عملیات مشترک نخست وزیر عراق را همراهی می کردند.

فرماندهی پلیس استان صلاح الدین در شمال عراق پیشتر با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ۱۲ غیر نظامی از اهالی بخش «الفرحاتیه» در شهرستان «بلد» در جنوب این استان، از سوی یک گروه مسلح ناشناس ربوده شدند.

فرماندهی پلیس صلاح الدین در بیانیه خود ضمن اعلام این که نیروهای پلیس اجساد هشت تن از ربوده شدگان را پیدا کردند با این حال هنوز از سرنوشت چهار ربوده شده دیگر اطلاعی در دست نیست، تاکید کرد که «عمار جبر خلیل»، استاندار این استان واقع در شمال بغداد نیز یک درخواست اضطراری به دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح یعنی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق برای انجام تحقیقات فوری در رابطه با این جنایت ارائه داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا