اقتصادیسرخط خبرها

وزیر منابع آبی عراق: با ایران و ترکیه به تفاهمات سازنده ای درباره منابع آبی رسیده ایم

وزیر منابع آبی عراق گفت که با ایران هم تفاهمات سازنده‌ای وجود دارد و افزود که «راهی جز مذاکره براساس منافع مشترک با این کشورها نداریم».

میدل ایست نیوز: وزیر منابع آبی عراق از «تحرکات سازنده» و تمایل ترکیه برای حل اختلافات آبی با عراق خبر داد.

«مهدی رشید الحمدانی»، وزیر منابع آبی عراق که برای شرکت نشستی بین المللی با عنوان «امنیت آبی برای صلح و توسعه» به قاهره سفر کرده تأکید کرد که وزارت‌ منابع آبی عراق در هر نشست بین‌المللی که در آن بر حقوق آبی عراق تأکید شد حاضر خواهد شد.

او افزود که عراق نقشه راهی تخصصی درباره منابع آبی خود تا 2035 تنظیم کرده و افزود که مصر نیز تجربه حقوقی برجسته‌ای در این باره دارد و عراق از این تجربه در مذاکرات خود با ایران و ترکیه درباره آب‌های مشترک استفاده خواهد کرد.

او گفت که ترکیه با جدیت تمایل خود را برای حل این اختلافات ابراز کرده و رئیس جمهور ترکیه سال گذشته تیم مذاکره‌کننده‌ای را برای منظور تعیین کرد که در مذاکرات تفاهم مهمی به دست آمد.

وزیر منابع آبی عراق گفت که با ایران هم تفاهمات سازنده‌ای وجود دارد و افزود که «راهی جز مذاکره براساس منافع مشترک با این کشورها نداریم».

او درباره وضعیت آبی عراق گفت که امسال بارندگی با تأخیر خواهد بود اما عراق به اندازه کافی ذخایر آبی دارد و طرحی برای زیر کشت بردن 1.75 میلیون هکتار طراحی شده که اجرا خواهد شد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا