خبر اولسرخط خبرها

موساد کشورهای عربی را عمق استراتژیک خود برای مواجهه با ایران دانست

رئیس موساد، تأکید کرد که روند عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی به اسرائیل «عمقی استراتژیک» برای رویارویی با دشمنان داده است.

میدل ایست نیوز: «یوسی کوهن»، رئیس موساد، تأکید کرد که روند عادی‌سازی روابط اسرائیل با کشورهای عربی به اسرائیل «عمقی استراتژیک» برای رویارویی با دشمنان داده است.

او طی اظهاراتی که نشریه «معاریو» منتشر کرده، تأکید کرد که این روابط به اسرائیل دربرابر «محور شر ایران» و مواجهه با خطر آن به‌خصوص در آنچه به برنامه هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای مربوط می‌شود کمک می‌کند.

کوهن تأکید کرد که روابط با کشورهای عربی افق‌های تازه اقتصادی و امنیتی به  روی اسرائیل می‌گشاید و امکان همکاری در همه عرصه‌ها را می‌دهد.

او گفت که این روابط پیامی به ایران است مبنی بر اینکه «ما در جای صحیح ایستاده‌ایم و شما در جای غلط».

رئیس موساد درباره موضع عربستان درقبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل گفت که انتظار می‌رفت کشورهایی که روابطی خارج از چارچوب‌های رسمی دیپلماتیک با اسرائیل دارند این موضوع را علنی کنند و مشروط کردن آن به روابط اسرائیل با فلسطین وجهی ندارد.

پیش از این ایران به امارات و بحرین هشدار داده بود که کشورهایشان را به پایگاهی برای اسرائیل جهت آزار رساندن به ایران تبدیل نکنند و تأکید کرده بود که هرگونه اقدام ازجانب اسرائیل علیه ایران را از چشم این کشورها می‌بیند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا