سرخط خبرهاسیاسی

نماینده ترامپ: تصمیم به عادی سازی روابط با اسرائیل را خود ریاض می گیرد

نماینده رئیس جمهوری امریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه گفت که عادی سازی روابط میان عربستان با اسرائیل، تصمیمی مرتبط با ریاض است.

میدل ایست نیوز: «آوی پرکویچ»، نماینده «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه گفت که تلاش های رئیس جمهور امریکا برای عادی سازی روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل در حال شتاب گرفتن است و عادی سازی روابط میان عربستان با اسرائیل را تصمیمی مرتبط با ریاض دانست.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پرکویچ در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا عربستان نیز مانند امارات و بحرین، به عادی سازی روابط با اسرائیل روی خواهد آورد گفت که تصمیم گیری در این زمینه در نهایت به عربستان برمی گردد و آنها باید برای اتخاذ این گام تصمیم بگیرند.

نماینده رئیس جمهوری امریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه که روز گذشته همراه هیئت اسرائیلی وارد بحرین شد، مذاکرات با بحرین را در چند جهت مثبت اعلام کرد.

وی نسبت به امضای توافقات بیشتر ابراز امیدواری کرد و گفت حتی اگر ترامپ برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری امریکا رای نیاورد روند افزایش امضای توافقات ادامه خواهد داشت.

پرکویچ بیان کرد که توافق عادی سازی روابط میان کشورهای عربی با اسرائیل مورد حمایت هر دو حزب اصلی در امریکا قرار دارد و گفت که صلح مساله ای است که همه باید از آن استقبال کنند.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به ادامه روند عادی سازی روابط با اسرائیل بدون در نظر گرفتن برنده انتخابات امریکا گفت که صلح امری است که باید به آن به عنوان امری مثبت برای تمام جهان نگاه کرد.

پرکویچ و «استفان منوچین»، وزیر خزانه داری امریکا و سایر مسئولان امروز دوشنبه برای رایزنی و توافقات در زمینه تجارت دوجانبه میان امارات و اسرائیل وارد امارات خواهند شد.

امارات و بحرین با میانجیگری امریکا ضمن عادی سازی روابط با اسرائیل، توافق عادی سازی روابط با این کشور را در کاخ سفید به امضا رساندند.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا