خبر اولسرخط خبرها

رایزنی رئیس بانک مرکزی عراق با مدیران بانک‌های آلمانی در برلین

رئیس بانک مرکزی عراق در چارچوب سفر هیات بلندپایه عراقی به برلین سلسله دیدارهایی با بانک‌های بزرگ آلمانی برگزار کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی غالب مخیف»، رئیس بانک مرکزی عراق امروز سه‌شنبه سلسله دیدارهایی با بانک‌های بزرگ آلمانی برگزار کرد.

رئیس بانک مرکزی عراق در این دیدارها درباره فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همکاری با بانک‌های آلمانی رایزنی کرد که مورد استقبال طرف آلمانی قرار گرفت و آنها تاکید کردند که به زودی در بغداد این مذاکرات را تکمیل خواهند خواهیم کرد.

در این دیدارها، «علی علاوی» وزیر دارایی و «سهی النجار» رئیس سازمان ملی سرمایه‌گذاری و نیز وزرای توسعه، اقتصاد و دارایی آلمان حضور داشتند که علاوه بر همکاری بانکی درباره تقویت همکاری اقتصادی میان دو کشور و چشم‌انداز آینده این همکاری‌ها گفت‌وگو شد.

«مصطفی الکاظمی»، نخست وزیری عراق پیشتر در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان تاکید کرد که سفرش به آلمان برای اثبات پایبندی عراق به روابط بین المللی و همکاری امنیتی و نظامی برای مقابله با تروریسم در منطقه است.

الکاظمی در برلین گفت: «به برلین آمده ام تا بر پایبندی عراق به روابط مستحکم و شراکت پایدار با آلمان تاکید و قدردانی فراوان دولت و ملت عراق از آلمان بابت کمک به عراق در مبارزه با تروریسم را منتقل کنم.»

وی ضمن تشکر از کمک های بشردوستانه آلمان و بازسازی برخی از مناطق گفت: «ما به همکاری امنیتی و نظامی برای مقابله با تروریسم از طریق پیمان ناتو امیدواریم و برای حل مشکل آوارگان و پناهندگان و رزمندگان خارجی تلاش می کنیم.»
نخست وزیری عراق با اشاره به اینکه آلمان کشور مهمی است و عراق سعی دارد شراکت مهمی با این کشور داشته باشد گفت که عراق مشتاق به دستیابی به تجارب آلمان در زمینه های اقتصادی و اطلاعاتی است.

الکاظمی ضمن اشاره به شراکت اقتصادی بین عراق و آلمان و نزدیک شدن به زمان اعلام مرحله دوم توسعه برنامه برق با مشارکت شرکت های آلمانی، بر تمایل این کشور برای همکاری بیشتر در زمینه توسعه زیرساخت ها تاکید و نسبت به استفاده از حمایت مالی آلمان ابراز امیدواری کرد.

الکاظمی با اشاره به شرایط سخت ناشی از انتشار ویروس کرونا برای همه کشورها و پیامدهای بهداشتی و اقتصادی که برجای گذاشته است گفت که این شرایط عراق را به سوی همکاری گسترده تر و استفاده از حمایت و تجارب آلمان در این زمینه ها سوق می دهد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا