اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

روی‌آوری امارات و بحرین به سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرک‌سازی اسرائیل

در سایه عادی‌سازی روابط تل‌آویو با منامه و ابوظبی، اسرائیل بهره‌برداری از دستاوردهای اقتصادی این توافق را آغاز کرده است.

میدل ایست نیوز: در سایه عادی‌سازی روابط تل‌آویو با منامه و ابوظبی، اسرائیل بهره‌برداری از دستاوردهای اقتصادی این توافق را آغاز کرده است.

نخستین پرواز تجاری مستقیم میان امارات و اسرائیل از زمان امضای توافق عادی‌سازی مناسبات، صبح دیروز دوشنبه از ابوظبی به تل‌ــآویو انجام شد همچنین بحرین نیز ضمن برقراری روابط دیپلماتیک کامل با اسرائیل، آمادگی خود را برای همکاری در زمینه‌های اقتصادی، هواپیمایی، سرمایه‌گذاری، ارتباطات و کشاورزی اعلام کرد.

در مقابل، رهبران فلسطینی نسبت به مخاطرات پررنگ روی‌آوری اماراتی‌ها به سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌های شهرک‌سازی در وادی سیلکون هشدار می‌دهند، پروژه‌ای که شامل ساخت هتل‌ها، مراکز علمی مدرن و تاسیسات و سازه‌های اقتصادی است.

در همین رابطه، «فلر حسن ناعوم»، معاون رئیس شهردای بیت المقدس از آمادگی و اشتیاق امارات برای سرمایه گذاری در پروژه شهرک سازی خبر داد که منجر به یهودی‌سازی بخشهای وسیعی از این شهر از جمله وادی الجوز، الشیخ جراح و المصراره خواهد شد.

ناعوم که هفته گذشته به همراه هیات اسرائیلی به ابوظبی سفر کرده بود، برای جذب شرکتهای اماراتی با هدف سرمایه گذاری در پروژه یهودی سازی قدس فعالیت می کند، وی همچنین مدعی شده است که این اقدام به ارتباط اسرائیل به امارات از یک سو و ساکنان قدس شرقی با شهرداری از سوی دیگر کمک می کند.

خطر پروژه وادی سیلکون در این است که بخشهای وسیعی از بیت المقدس را به منطقه جذب سرمایه‌گذاری برای ایجاد مناطق تجاری و گردشگری عظیمی تبدیل می کند و علاوه بر آن از این مساله برای متصل کردن شرق قدس به بخش غربی آن و با هدف تبدیل تدریجی این شهر به عنوان پایتخت یکپارچه اسرائیل سوء استفاده خواهد شد.

در همین ارتباط، اسرائیل از پیش طرحی برای جذب 100 هزار گردشگری اماراتی در سال آماده کرده است، امری که وزارت گردشگری اسرائیل را تشویق به جذب گردشگران اماراتی می‌کند، این است که این گردشگران به طور میانگین در هر سفر بین 10 تا 20 هزار دلار هزینه می‌کنند و اغلب در سال بیش از یک بار به مسافرت خارجی می روند.

پس از آنکه صندوق ملی سرمایه‌گذاری امارات ماه پیش در تل‌آویو دفتر خود را افتتاح کرد، امارات و اسرائیل هفته گذشته توافقی برای تشویق سرمایه‌گذاری مشترک امضا کردند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا