اجتماعیخبر اولسیاسی

زندان الحوت در ناصریه؛ محل نگهداری بیش از 5 هزار تروریست محکوم به اعدام

مساحت زندان الحوت حدود 4 کیلومتر مربع است که 5 هزار محکوم به اعدام در آن هستند که از زمان صدور احکام برخی از آنها 10 سال گذشته است.

میدل ایست نیوز: منابعی در کمیساریای حقوق بشر عراق از موج مرگ و میر در میان زندانیان در دو زندان مخوف در استان ذی قار ازجمله زندان الحوت که مرکز نگه داری محکومان جنایت های تروریستی به خصوص داعش است خبر داده اند.

یک مقام در این کمیساریا به نشریه «المدی»، چاپ بغداد، گفت که در حومه ناصریه دو زندان هست، یکی برای احکام خفیف که ظرفیت آن 250 نفر است اما 875 نفر در آن نگهداری می شوند، و دومی زندان مشهور «الحوت» که زندان محکومان جنایات سنگین است و از مهم ترین زندان های خاورمیانه شمرده می شود چون مهمترین چهره های داعش و حزب بعث در ان نگه داری می شوند.

به گفته این مقام ظرفیت زندان الحوت 4 هزار نفر است اما در آن 12 هزار نفر نگهداری می شوند.

این مقام تأکید کرد که زندان الحوت چند سالن برای اشتغال و آموزش و مرکز درمانی و سالن قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا و نیز سالن های بازپروری دارد اما ازدحام جمعیت در آن باعث شده که بسیاری از خدمات به زندانیان قطع شود.

یک منبع درون زندان الحوت نیز تأکید کرد که مساحت این زندان حدود 4 کیلومتر مربع است که 5 هزار محکوم به اعدام در آن به سر می برند که از زمان صدور احکام برخی از آنها 10 سال گذشته است.

او گفت که در سال جاری 62 نفر در این دو زندان به علت بیماری های قبلی جان باخته اند که 54 مورد آن در زندان الحوت بوده است. به گفته این مقام مجموع فوت های براثر بیماری در 5 سال گذشته حدود 200 مورد بوده است.

این مقام تأکید کرد که در زندان الحوت اخیرا موارد بیماری کمیابی مشاهده شده که مبتلایان به آن حالت پوستشان مدام تغییر پیدا می کند.

یک متخصص بیماری های همه گیر در ناصریه تأکید می کند که ازدحام زندان الحوت باعث پیدایش بیماری هایی شده که هزاران تن از کارکنان زندان آن را به بیرون محیط زندان منتقل می کنند و این باعث مشکلات جدی در ناصریه شده است.

او تأکید می کند که اصلی ترین این بیماری ها به بیماری های تنفسی به خصوص سل و بیماری های پوستی مربوط می شود.

این پزشک می افزاید که تغذیه نامناسب در زندان که نتیجه ازدحام شدید است خود عامل ضعیف شدن بدن و ابتلای سریع به بیماری ها ازجمله سل می شود.

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا