خبر اولسیاسی

عقب نشینی نیروهای ترکیه از حماة سوریه و افزایش حضورشان در ادلب

ارتش ترکیه همزمان با تقویت پایگاه های خود در جنوب ادلب، در حال تخلیه مواضع خود در شمال حماة در شمال غرب سوریه است.

میدل ایست نیوز: منابع محلی خبر می دهند که ارتش ترکیه همزمان با تقویت پایگاه های خود در جنوب ادلب، در حال تخلیه مواضع خود در شمال حماة در شمال غرب سوریه است.

«دیده بان حقوق بشر سوریه» خبر داد که یک کاروان نظامی ترکیه ای متشکل از 75 زرهی حامل تجهیزات نظامی و لجستیک از طریق گذرگاه مرزی «کفرلوسین» در شمال ادلب وارد این منطقه شده است.

این گزارش افزوده که با ورود این تعداد، شمار خودروهای زرهی ترکیه ای که بعد از آتش بس اخیر وارد سوریه شده به 7265 عدد و هزاران سرباز رسیده است.

همزمان شبکه «الشام»، متعلق به مخالفان حکومت سوریه، تأکید کرده که «پاسگاه نظامی ترکیه در منطقه مورک در حومه شمالی حماة شاهد عقب نشینی کامل نیروهای ترکیه است».

کاربران شبکه های اجتماعی نیز تصاویر متعددی از بازکردن تأسیسات نیروهای ترکیه ای در این منطقه به منظور انتقالشان منتشر کرده اند.

منابع نظامی به شبکه «شام» گفته اند که ترکیه در پی عقب نشینی کامل از این منطقه (شامل مورک، صرمان، شیر مغار، معرحطاط) و واگذار کردن آن به نیروهای حکومتی است و افزوده اند که این عقب نشینی نتیجه تفاهمات ترکیه و روسیه درباره بازآرایی نیروهای ترکیه در مناطق مرزی جبل الزاویه است.

این منابع افزوده اند که نیروهای ترکیه در مدت اخیر به شدت ازجانب نیروهای روسیه تحت فشار بوده اند.

نشریه «خبر ترک» نیز به نقل از منابعی در وزارت خارجه ترکیه تأکید کرد که رو ها خواستار عقب نشینی از پاسگاه ها در شمال جاده بین المللی M4 و کاهش حضور نظامی ترکیه در ادلب شده است.

خبرگزاری روسیه ای «نووستی» نیز ضمن تأیید این خبر تأکید کرد که ترکیه حاضر به پذیرش خواسته های روسیه  نشده است.

در راستای همین فشارها، در روزهای اخیر پاسگاه های ترکیه در این منطقه هدف حملات موشکی نیروهای حکومتی سوریه قرار گرفتند که باعث کشته و زخمی شدند تعدادی از سربازان ترک شد.

در فوریه گذشته نیز، «خلوصی اکار»، وزیر دفاع ترکیه، تأکید کرد که کشورش هیچ برنامه ای برای عقب نشینی از حومه استان ادلب ندارد و اگر هدف حمله قرار گیرد واکنش متقابل نشان خواهد داد.

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا