خبر اولسرخط خبرها

قیس الخزعلی: دستگاه‌های امنیتی تمام تلاش خود را برای آزادسازی ربوده شدگان الفرحاتیه به کار گیرند

دبیرکل جنبش عصائب اهل حق در اولین واکنش نسبت به حادثه الفرحاتیه از همه دستگاه های امنیتی عراق از جمله الحشد الشعبی خواست تمام تلاش خود را برای آزادسازی ربوده شدگان الفرحاتیه به کار گیرند.

میدل ایست نیوز: «قیس الخزعلی»، دبیرکل جنبش عصائب اهل حق امروز سه شنبه و در اولین واکنش نسبت به حادثه الفرحاتیه از همه دستگاه های امنیتی عراق از جمله الحشد الشعبی خواست تمام تلاش خود را برای آزادسازی ربوده شدگان باقی مانده از اهالی منطقه الفرحاتیه در استان صلاح الدین به کار گیرند.

الخزعلی در سخنانی که توسط دفتر رسانه ای وی منتشر شد در واکنش به حادثه الفرحاتیه گفت: «به خانواده شهدای این حادثه تسلیت می گوییم و از خداوند می خواهیم که آنها را مورد رحمت خود قرار دهد و تاکید می کنیم که دستگاه های امنیتی عراق از جمله الحشد الشعبی تمام تلاش خود را برای آزادسازی ربوده شدگان باقی مانده حادثه الفرحاتیه به کار گیرند.»

وی ضمن تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل تحقیقات حرفه ای و بی طرفانه برای شناسایی جنایت کاران، هر که باشند، و تحویل آنها به دستگاه قضایی برای رسیدن به سزای عادلانه اعمالشان، از همه دستگاه های ذیربط خواست برای بازگرداندن اهالی منطقه الفرحاتیه، سید غریب و مناطق مجاور که دستشان به خون بی گناهان آلوده نیست، همکاری و تسهیلاتی ارائه کنند.

استان صلاح الدین روز شنبه شاهد جنایت ربوده شدن شماری از شهروندان غیرنظامی عراقی بود که حدود یک ساعت بعد از ربوده شدن، اجساد 12 تن از آنها پیدا شد.

از طرفی دیگر «جواد الطلیباوی»، سخنگوی عصائب اهل حق، امروز گفت که الخزعلی دستور همکاری با دستگاه های امنیتی برای شناسایی عاملان جنایت الفرحاتیه را صادر کرد.

وی همچنین درستی اتهامات مبنی بر دست داشتن رزمندگان عصائب در این جنایت را تکذیب کرد.
سخنگوی عصائب افزود که این موضع با توجه به شدت و فجیع بودن این جنایت و اظهارات و اتهامات فراوان که واقعیت ندارد و برای انجام تحقیقات و شناسایی عاملان این جنایت اتخاذ شد.

وی اشاره کرد که این تنها جنایت انجام شده در این منطقه نبوده بلکه پیش از این نیز جنایت های متعدد و مشابهی رخ داد به ویژه با توجه به اینکه این حادثه همزمان با اقدام داعش به حمله به واحد های امنیتی رخ داد.

الطلیباوی با اشاره به اینکه عصائب مسئولیت داعش در این جنایت را رد یا تاکید نمی کند گفت که عصائب اهل حق منتظر نتایج تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت می ماند.
وی در پایان گفت که در صورتی که این جنایت با ادله و شواهد، دست داشتن برخی اشخاص را ثابت کند، عصائب پشتیبان جنایت کاران نخواهد بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا