اجتماعیخبر اول

عاملان جنایت میدان الوثبه بغداد به اعدام محکوم شدند

شورای عالی قضایی عراق حکم اعدام افراد دخیل در جنایت میدان الوثبه بغداد در سال 2019 میلادی را صادر کرد.

میدل ایست نیوز: شورای عالی قضایی عراق حکم اعدام افراد دخیل در جنایت میدان الوثبه بغداد در سال 2019 میلادی را صادر کرد.

طبق حکم صادره از شورای عالی قضایی، «حسن علی خلف عذیب»، «محمد عادل عبدالکاظم»، «عبدالرحمن عبدالزهره خمیس»، «هند بشار صالح احمد»، «احمد نوری طعمه عیسی» و «محمد حامد عبادی حسیین» به عنوان محکومان جنایت میدان الوثبه به اعدام با طناب دار محکوم شدند.

افراد مذکور در 12/12 2019 در میدان الوثبه بغداد نوجوانی عراقی با نام «هیثم علی اسماعیل» را به دلیل تنش لفظی به قتل رسانده و جنازه وی را روی زمین کشانده و در میدان شهر به دار آویخته شد.

تصاویر این حادثه دلخراش به شکل گسترده در آن زمان در شبکه های اجتماعی دست به دست شد اما فارغ از اینکه فرد کشته شده گناهکار بوده یا نه، اقدام حاضران که با سوت و تشویق و یا دست‌کم با بی‌تفاوتی به نظاره این صحنه دردناک و غیرانسانی ایستاده بودند با انتقادات تندی رو به رو شد.

داستان جنایت الوثبه چیست؟

داستان این جنایت از آنجا آغاز شد که افراد محکوم به اعدام در تاریخ دوازدهم دسامبر سال 2019 در برابر منزل نوجوان عراقی به نام «هیثم علی اسماعیل» از قبیله سادات البطاط در برابر میدان الوثبه به هنگام تظاهرات سال گذشته عراق تجمع کرده بودند که این نوجوان مقتول عراقی از این افراد خواست از مقابل منزل‌شان دور شوند چرا که کوچه تنگ است و اهالی منزل نمی‌توانند از آن عبور کنند اما تجمع‌کنندگان با این درخواست وی مخالفت کرده و شروع به بگومگو و جر و بحث با وی کردند.

در ادامه هیثم به بالای پشت بام منزل رفت و به قصد دور کردن افراد مذکور چند تیر هوایی شلیک کرد که تجمع‌کنندگان با کوکتل مولوتف خانه‌ این نوجوان عراقی را آتش زده و در تماس تلفنی شخصی به نام احمد البصراوی را خبر کرد، البصراوی نیز به با دار و دسته خود به مکان مذکور آمدند و هیثم علی اسماعیل را که در منزل یکی از همسایگان مخفی شده بود، پیدا کرده و با ضربات چاقو وی را از پای درآورده و کشان کشان مقتول را به میدان الوثبه برده و به شکل نیمه عریان بر تیر چراغ راهنمایی و راهنمایی آویزان کردند.

یکی از این جانیان، «هند بشار صالح السماک» زنی اصالتا موصلی و خواهر یکی از اعضای داعش بوده است که به هنگام تظاهرات سال پیش در منطقه الاعظمیه سکونت داشته و ضربات چاقویی بر قلب مقتول وارد کرده است.

همچنین بخوانید

عامل جنایت میدان «الوثبة» که بود؟!

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا