اقتصادیخبر اول

وزارت نفت: عراق در 2023 در تولید بنزین به خودکفایی می رسد/ ذخایر گازی عراق 132 هزار میلیارد فوت مکعب است

وزارت نفت عراق اعلام کرد که این کشور در سال 2023 در تولید بنزین به‌ خودکفایی خواهد رسید و نیز همه گاز استخراج‌شده با نفت را بهره‌برداری خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت عراق اعلام کرد که این کشور در سال 2023 در تولید بنزین به‌ خودکفایی خواهد رسید و نیز همه گاز استخراج‌شده با نفت را بهره‌برداری خواهد کرد.

«حامد الزوبعی»، قائم‌مقام وزیر نفت عراق، طی اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد که تا پایان سال 2023 عراق در تولید بنزین به خودکفایی خواهد رسید و افزود که این موضوع مبتنی بر بهره‌برداری از پالایشگاه کربلا و نوسازی پالایشگاه الصمود و راه‌اندازی فازهای تازه در چند پالایشگاه دیگر است.

او همچنین خبر داد که پالایشگاه کربلا تا 88 درصد تکمیل شده و با سرعت در حال آماده سازی برای بهره‌برداری است.

الزوبعی همچنین خبر داد که وزارت نفت عراق طرحی کامل برای بازسازی پالایشگاه الصمود (بیجی) طراحی کرده تا ظرفیت آن را به 140 هزار بشکه برساند.

وی گفت که وزارت نفت برنامه‌های متعددی برای جلوگیری از هدررفتن گاز استخراج شده با نفت طی قراردادهایی با شرکت های معتبر جهانی طراحی کرده و افزود که در حال حاضر 1500 میلیون فوت مکعب از این گاز در عراق به بهره‌برداری می‌رسد اما مجموع گازی که از این طریق در عراق تولید می‌شود 2700 میلیون فوت مکعب است که تا سال 2023 به‌صورت کامل به  بهره‌برداری خواهد رسید.

قائم مقام وزارت نفت عراق همچنین از فراخوان عراق از شرکت‌های جهانی برای سرمایه‌گذاری در میدان‌های گازی منصوریه و عکاز خبر داد و گفت که حجم ذخایر گازی عراق 132 هزار میلیارد فوت مکعب است.

الزوبعی افزود که عراق می‌کوشد که با بهره‌برداری درست از گاز استخراج شده با نفت از آن برای تأمین سوخت نیروگاه‌های برق و صنایع پتروشیمی استفاده کند.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا