سرخط خبرهاعکس

دستگیری چند تروریست داعشی در بغداد و کرکوک + تصاویر

نیروهای امنیتی عراق امروز چهارشنبه در عملیات جداگانه ای 6 تروریست داعشی را در بغداد و کرکوک دستگیر کردند.

میدل ایست نیوز: سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز چهارشنبه از دستگیری چند تروریست داعشی طی عملیات هلی برد در کرکوک خبر داد.

وی در بیانیه ای گفت: «نیروهای دستگاه مبارزه با ترویسم با هماهنگی سرویس اطلاعات ملی عراق امروز و در عملیات هلی برد در (وادی زغیتون) در استان کرکوک توانستند 3 عضو گروه تروریستی داعش را که در حال فرار از حملات هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش بودند دستگیر کنند.»

وی افزود: «نیروهای امنیتی عراق در این عملیات چند تونل که توسط داعش برای آمد و شد و پنهان شدن مورد استفاده قرار می گرفت را ویران کرده و مقداری مواد منفجره و سلاح سبک کشف کردند.»

رسول در ادامه اشاره کرد که همزمان با این عملیات، دستگاه مبارزه با تروریسم در عملیات دیگری یکی دیگر از عناصر داعش را در شهر الحویجه دستگیر کرد.

از طرفی دیگر در بغداد نیز نیروهای سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق، دو برادر داعشی را در الدوره در جنوب پایتخت دستگیر کردند.

در بیانیه سازمان اطلاعات وزارت کشور آمده که این دو برادر که بر اساس ماده 4 تروریسم و به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش تحت تعقیب بودند توسط نیروهای اداره اطلاعات بغداد وابسته به سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق دستگیر شدند.

این دو برادر در بازجویی های اولیه به عضویت در گروه تروریستی داعش و فرار از نینوا به بغداد پس از عملیات نیروهای امنیتی اعتراف کردند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا