سرخط خبرهاسیاسی

احضار سفیر مصر در کویت به علت اظهارات توهین آمیز یک مقام مصری

کویت، سفیر مصر را در پی اظهارات توهین آمیز معاون وزیر نیروی انسانی مصر احضار کرد.

میدل ایست نیوز: «خالد الجارالله»، معاون وزیر امور خارجه کویت اعلام کرد که سفیر مصر در این کشور در پی اهانت های روز گذشته معاون وزیر نیروی انسانی مصر احضار شد.

روزنامه «القبس» کویت ذکر کرد که معاون وزیر امور خارجه کویت، اهانت هایی این چنینی از سوی مقامات رسمی در مصر که کویت و نمادهای آن را هدف قرار می دهد را، محکوم و نسبت به آن اظهارات توهین آمیز ابراز نارضایتی و مخالفت کرد.

الجار الله رسما از مقامات مصر خواست فورا اقدامات قانونی نسبت به اهانت انجام شده را اتخاذ، و تحقیقات برای کشف جزئیات و علل این اهانت را آغاز کنند تا مقدمه ای برای اقدامات قانونی مناسب برای جلوگیری از این اقدامات ناپسند و بازگرداندن اعتبار روابط برادرانه میان دو کشور پس از آسیبی که به آن وارد شده است باشد.

از طرفی دیگر سفیر مصر در کویت نیز ضمن اعلام مخالفت و محکوم کردن این اهانت ها به کویت و نمادهای آن، تاکید کرد که جمعه تماسی از مسئولان وزارت امور خارجه مصر داشته که تاکید کردند مقامات مصر اقدامات لازم در حق مسئول این اهانت را اتخاذ خواهند کرد.

متن اظهارات توهین آمیز مسئول مصری منتشر نشده است اما احضار سفیر مصر در کویت یک روز پس از ضرب و شتم یک پزشک مصری در یکی از درمانگاه ها در کویت انجام شد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا