سرخط خبرهاسیاسی

اعزام کاروان نظامی تازه از ترکیه به ادلب

دیده بان حقوق بشر سوریه خبر داد که یک کاروان نظامی تازه از نیروهای ترکیه ای وارد استان ادلب در شمال غرب سوریه شده است.

میدل ایست نیوز: دیده بان حقوق بشر سوریه خبر داد که یک کاروان نظامی تازه از نیروهای ترکیه ای وارد استان ادلب در شمال غرب سوریه شده است.

این مرکز غیر دولتی که دفتر آن در لندن است تأکید کرد که این کاروان نظامی از گذرگاه مرزی «کفرلوسین» وارد ادلب شده و در منطقه مورد توافق با روسیه متوقف شده است.

این گزارش افزوده که این کاروان شامل 20 زرهی و تجهیزات نظامی و لجستیک می شده است.

با اعزام این کاروان جدید، شمار زرهی های ترکیه ای که از زمان آتش بس تازه در ادلب به این منطقه اعزام شده به 7300 زرهی و هزاران سرباز رسیده است.

همچنین از فوریه  2020 تا اکنون 10هزار و 653 خودرو و تجهیزات نظامی ترکیه ای وارد خاک سوریه شده که شامل تانک و رادارهای نظامی می شود.

هفته گذشته نیز «دیده بان حقوق بشر سوریه» خبر داد که یک کاروان نظامی ترکیه ای متشکل از 75 زرهی حامل تجهیزات نظامی و لجستیک از طریق گذرگاه مرزی «کفرلوسین» در شمال ادلب وارد این منطقه شده است.

این گزارش افزوده که با ورود این تعداد، شمار خودروهای زرهی ترکیه ای که بعد از آتش بس اخیر وارد سوریه شده به 7265 عدد و هزاران سرباز رسیده است.

همزمان شبکه «الشام»، متعلق به مخالفان حکومت سوریه، تأکید کرده که «پاسگاه نظامی ترکیه در منطقه مورک در حومه شمالی حماة شاهد عقب نشینی کامل نیروهای ترکیه است».

نشریه «خبر ترک» به نقل از منابعی در وزارت خارجه ترکیه تأکید کرد که رو ها خواستار عقب نشینی از پاسگاه ها در شمال جاده بین المللی M4 و کاهش حضور نظامی ترکیه در ادلب شده است.

خبرگزاری روسیه ای «نووستی» نیز ضمن تأیید این خبر تأکید کرد که ترکیه حاضر به پذیرش خواسته های روسیه  نشده است.

در راستای همین فشارها، در روزهای اخیر پاسگاه های ترکیه در این منطقه هدف حملات موشکی نیروهای حکومتی سوریه قرار گرفتند که باعث کشته و زخمی شدند تعدادی از سربازان ترک شد.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا