سرخط خبرهاسیاسی

«جزیره کنعوص»، یکی از مهم ترین پناهگاه های داعش در نینوا به صورت کامل پاکسازی شد

فرماندهی ستاد عملیات نینوا از پاکسازی کامل جزیره کنعوص در استان نینوا خبر داد.

میدل ایست نیوز: فرماندهی ستاد عملیات نینوا امروز شنبه اعلام کرد که جزیره کنعوص که یکی از پناهگاه های گروه تروریستی داعش بود به صورت کامل از دست این گروه آزادسازی شد.

فرماندهی ستاد عملیات نینوا در بیانیه ای گفت: «سرلشکر ستاد اسماعیل المحلاوی، فرمانده ستاد عملیات نینوا پایان عملیات آزادسازی جزیره کنعوص در نینوا و پاکسازی کامل آن از وجود عناصر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.»

بخش های مختلف نیروی امنیتی عراق با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق این عملیات را انجام دادند و با کشتن شماری از عناصر گروه تروریستی داعش، این جزیره را پاکسازی کردند.

پیشتر سرلشکر ستاد اسماعیل المحلاوی، فرمانده ستاد عملیات نینوا اعلام کرده بود که جزیره کنعوص در این استان دیگر پناهگاه تروریست‌های داعش نیست.

گفتنی است داعش با توجه به صعب العبور بودن جزیره و تراکم وجود درختان از این محل به عنوان پناهگاهی دائمی برای خود استفاده می کند.

پیش از این الحشد الشعبی در 19 اکتبر در بیانیه ای اعلام کرده بود که فرماندهی ستاد عملیات الحشد الشعبی نینوا و واحد های وابسته به آن عملیات پاکسازی جزیره کنعوص در نهر دجله در جنوب موصل را با پشتیبانی گسترده واحدهای ارتش عراق و پشتیبانی نیروی هوایی ارتش آغاز کرده اند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا