سرخط خبرهاسیاسی

رایزنی نخست‌وزیر عراق با فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد بغداد خواهان توسعه مناسبات با روسیه در سطحی فراتر از سطح کنونی است.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق تاکید کرد بغداد توسعه مناسبات با روسیه در سطحی فراتر از سطح کنونی را خواستار است.

به گزارش دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیری عراق، الکاظمی امروز از «الکساندر لاورنتینف»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه و ژنرال «میخائیل میزیتسف»، رئیس مرکز ملی وزارت دفاع روسیه استقبال کرد.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در این دیدار، درود پوتین به الکاظمی و تمایل مسکو به برقراری بهترین روابط دوجانبه را اعلام کرد.

در این دیدار همچنین درباره مناسبات دوجانبه، تقویت همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و نیز در حوزه تحقق ثبات در سطح منطقه طبق سیاست‌های مبتنی بر خردورزی و گفت‌وگو رایزنی شد.

طرفین در این دیدار همچنین درخصوص تقویت همکاری مشترک در مبارزه با تروریسم داعشی، همکاری دوجانبه در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه تسهیل بازگشت آوارگان و پناهندگان به مناطق سکونت‌شان، آماده‌سازی شرایط مناسب و رفع عواملی که مانع از گسترش اندیشه‌های افراطی می شود، گفت‌وگو کردند.

الکاظمی در این دیدار تاکید کرد که ما خواهان گسترش مناسبات دوجانبه به سطحی فراتر از سطح کنونی هستیم و امیدواریم که مناسبات دوجانبه تقویت و توسعه یابد و علیرغم موانع برآمده از شیوع ویروس کرونا، سفرهای متقابلی میان مقامات دو کشور انجام شود.

منبع
سایت نخست وزیری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا