خبر اولسیاسی

بازداشت عاملان قتل یک دیپلمات در اربیل/ اقلیم کردستان چندین حمله تروریستی پ ک ک را ناکام گذاشت

سازمان امنیتی اقلیم کردستان در بیانیه ای از خنثی سازی چندین حمله توسط پ ک ک در اقلیم و دستگیری عاملان قتل یک دیپلمات در اربیل خبر داد.

میدل ایست نیوز: اداره آسایش (سازمان امنیتی اقلیم کردستان عراق) امروز دوشنبه از دستگیری افراد مرتبط با قتل یک دیپلمات در اربیل و همچنین خنثی سازی چند حمله از جمله ترور یک مسئول محلی در اقلیم کردستان خبر داد.

آسایش در بیانیه ای گفت که طی روزهای گذشته دو عملیات تروریستی را خنثی و شماری از افراد مرتبط با آن را دستگیر کرده است.

این اداره توضیح داد که در عملیات اول 12 نفر از نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) به اتهام دست داشتن در قتل یک دیپلمات در اربیل از طریق حمله به یک شرکت وابسته به کنسولگری یکی از کشورها دستگیر شدند.

این بیانیه افزوده که پس از 4 ماه پیگیری، نیروهای آسایش 12 نفر از جمله دو فرد سوری را بر اساس ماده یک قانون 21 سال 2003 دستگیر کردند.

آسایش با اشاره به عملیات دوم گفت که بعد از یک سال پیگیری نیروهای آسایش توانستند 8 نفر که همه آنها شهروند عراق بودند را دستگیر کنند.

به گزارش این بیانیه این 8 نفر قصد داشتند یکی از استانداران اقلیم کردستان را ترور کنند و در اقلیم کردستان و به شکل خاص در استان دهوک عملیات تروریستی انجام دادند.

آسایش تصریح کرد این مجموعه که قصد و برنامه ملتهب کردن اوضاع امنیتی در اقلیم کردستان را داشتند به دستگاه قضایی تحویل داده شدند تا به سزای عادلانه اعمالشان برسند.

سازمان امنیتی اقلیم کردستان همچنین گفت که پس از یک سال پیگیری، نیروهای پلیس نیز توانستند 7 شهروند عراقی را که قصد و طرح ترور یک مسئول اطلاعاتی در اقلیم کردستان و یک بازپرس پزشکی قانونی را داشتند دستگیر کنند.

این سازمان اشاره کرد که این 7 نفر با نیروهای حزب کارگران کردستان در ارتباط بودند و با برخی از اطراق در این حزب تبادل اطلاعات می کردند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا