سرخط خبرهاسیاسی

حزب الدعوه عراق عذرخواهی رسمی دولت فرانسه را خواستار شد

حزب الدعوه اسلامی عراق عذرخواهی رسمی فرانسه به خاطر اظهارات توهین‌آمیز رئیس جمهوری این کشور درباره اسلام را خواستار شد.

میدل ایست نیوز: حزب الدعوه اسلامی عراق خواستار عذرخواهی رسمی فرانسه به خاطر اظهارات توهین‌آمیز رئیس جمهوری این کشور درباره اسلام شد.

در بیانیه حزب الدعوه آمده است، در اقدامی تحریک‌آمیز و چالش‌برانگیز نسبت به مسلمانان، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه از حمایت خود از انتشار تصاویر کاریکاتوری موهن به پیامبر بزرگوار اسلام و سید الانبیاء و المرسلین به بهانه سکولاریسم و آزادی بیان خبر داد، امری که تبدیل به بهانه‌ای برای توهین‌های عامدانه و پی در پی به پیامبر، اسلام و ادیان شده است.

در ادامه بیانیه حزب الدعوه آمده است، تکرار توهین به پیامبر اسلام از سوی برخی افراد، نهادها و روزنامه‌های پلید فرانسه با انتشار کاریکاتورهای موهن و اخیرا حمایت جاهلانه رئیس جمهوری فرانسه از این رویکرد و اقدامات ننگین و اظهارات وی مبنی بر اینکه اسلام دچار بحران است، نشانگر عقده روانی و ناکامی درونی وی و نیز عقده افراد حقیری است که می خواهند با توهین به انسان‌های بزرگ خود را شخصیتی بلندمرتبه نشان دهند همچنین این اقدام در چارچوب رویکرد عامدانه در توهین به اسلام و هدف‌گیری مقدسات آن جای دارد و نباید در قبال آن سکوت پیشه کرد.

حزب الدعوه در ادامه همچنین از همه نهادها، گروه‌های اسلامی و کشورها خواست تا خشم و محکومیت خود را نسبت به این اقدام اعلام کنند و با صدای بلند به طرفداری از پیامبر اسلام به عنوان نجات‌بخش همه بشریت بشتابند.

حزب الدعوه اسلامی در پایان ضمن محکومیت شدید این اظهارات فرانسه، از دولت این کشور خواست تا نسبت به این توهین‌ها که احساسات تقریبا دو میلیارد مسلمانان را جریحه‌دار کرده است، عذرخواهی رسمی کند؛ مسلمانانی که یک چهارم جمعیت کره زمین را تشکیل می دهند و اسلام دومین دین بزرگ جهان به شمار می‌رود.

ائتلاف الفتح نیز پیش از این با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اظهارات رئیس جمهوری فرانسه، خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شده بود.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا