اقتصادیسرخط خبرها

کمیسیون اقتصادی مجلس عراق: 150 هزار کارمند از چند اداره حقوق می گیرند

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس عراق تأکید کرد که 150 هزار کارمند دولتی در عراق از بیش از یک اداره حقوق دریافت می‌کنند.

میدل ایست نیوز: دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس عراق تأکید کرد که 150 هزار کارمند دولتی در عراق از بیش از یک اداره حقوق دریافت می‌کنند.

«احمد الصفار»، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس عراق، در گفت‌وگو با نشریه رسمی «الصباح» تأکید کرد که 150 هزار کارمند دولتی از بیش از یک اداره حقوق دریافت می‌کنند که پایان دادن به این وضعیت ماهانه بیش از یک هزار میلیارد دینار (حدود 800 میلیون دلار) درآمد برای دولت ایجاد خواهد کرد.

وی گفت که بررسی‌های این کمیسیون از لایحه کسری بودجه که وزارت دارایی آن را به مجلس داده نشان داد که بخش‌هایی از آن را می‌توان به لایحه بودجه 2021 موکول کرد و به این ترتیب مبلغ 41 هزار میلیارد دیناری که دولت برای استقراض داخلی پیشنهاد کرده کم‌تر خواهد شد.

الصفار تأکید کرد که امکان ندارد پیشنهاد استقراض این حجم از اموال به تصویب مجلس برسد و افزود که 7 بند از ین لایحه به حقوق کارکنان و بازنشستگان و بدهی‌های دولت و سبد حمایتی و دارو و بیمه مربوط می‌شود که حتما باید تأمین و پرداخت شود و بقیه موارد را که 29 بند می شود می‌توان به بودجه 2021 موکول کرد.

وی گفت که مجلس فقط همان پیشنهادهای مربوط به 7 بند اول را تصویب خواهد کرد و به‌زودی دولت باید همه معوقات را به کارکنان و بازنشستگان بپردازد.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا