اجتماعیخبر اولسیاسی

شورای حکمای مسلمانان: اجازه سوداگری با ادیان در بازارهای سیاسی و تبلیغات انتخاباتی را نمی دهیم

«شورای حکمای مسلمانان» حملات سازمان‌دهی شده برای تعرض مقام شامخ رسول اکرم و تمسخر مقدسات اسلامی تحت عنوان آزادی بیان را محکوم کرد.

میدل ایست نیوز: «شورای حکمای مسلمانان» که دوشنبه شب به صورت ویدئوکنفرانس به ریاست «احمد الطیب»، شیخ الازهر، «حملات سازمان‌دهی شده برای تعرض مقام شامخ رسول اکرم و تمسخر مقدسات اسلامی تحت عنوان آزادی بیان» را محکوم کرد.

در بیانیه این شورا همچنین «حادثه کشته شدن معلم فرانسوی و نیز حمله به دو زن مسلمان در نزدیکی برج ایفل» به شدت محکوم و تأکید شده که همه این حوادث صرف‌نظر از اینکه عاملانشان چه کسانی باشند و با چه انگیزه‌هایی انجام شده تروریستی هستند.

این شورا همچنین بر مخالفت شدید خود با استفاده از عنوان آزادی بیان برای اهانت پیامبر اکرم و مقدسات آیین اسلام تأکید کرده و افزوده که آزادی بیان باید در چارچوب مسئولیت اجتماعی در حفظ حقوق دیگران باشد و اجازه سوداگری با ادیان در بازارهای سیاسی و تبلیغات انتخاباتی را نمی‌دهد.

این شورا از شهروندان مسلمان در غرب نیز خواسته که به ارزش‌های هم‌زیستی و صلح و شهروندی در کنار همه طیف‌های جوامعشان پایبند باشند و با «ادغام فاعلانه» در این جوامع در ساخت و توسعه این جوامع سهیم شوند و اصول دینی و ویژگی‌های فرهنگی خود را حفظ کنند و به تحریکات گفتمان راست افراطی که در پی بدنام کردن اسلام است کشیده نشوند.

این شورا تأکید کرده که از طریق کانال‌های قضایی به رویارویی با این اهانت‌ها خواهد پرداخت و افزوده که به اهمیت مقاومت دربرابر گفتمان نفرت‌پراکنی و فتنه از راه‌های عقلانی و قانونی ایمان دارد.

این شورا همچنین خواستار تصویب قوانین بین‌المللی برای جرم دانستن نفرت‌پراکنی و تبعیض و اسلام‌ستیزی شده و از «عقلا و متفکران غرب» خواسته که دربرابر حملات سازمان‌دهی‌شده به اسلام و کشیدن آن به نزاع‌های سیاسی و انتخاباتی بایستند.

پیش از این شیخ الازهر در توئیتی تأکید کرد که این روزها شاهد حمله سازمان‌دهی‌شده برای کشاندن اسلام به کارزار سیاسی هستیم و افزود که «اجازه نخواهیم داد مقدسات ما قربانی سوداگری در بازار سیاست و نزاع‌های انتخاباتی شود».

او افزود که مسئولیت رهبران سیاسی حفاظت از مسالمت اجتماعی و امنیت و احترام گذاشتن به باورها و ادیان و جلوگیری از فتنه است نه دامن زدن به نزاع تحت عنوان آزادی بیان.

دفاع رئیس جمهور فرانسه از بازنشر کاریکاتورهایی علیه پیامبر اکرم (ص) موجب خشم مسلمانان جهان نسبت به سیاست‌های فرانسه شده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا