سرخط خبرهاسیاسی

روسیه: موافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی هستیم اما نباید فلسطین را فراموش کرد

سفیر روسیه در اسرائیل ضمن اعلام حمایت از توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی، برای کمک به حل درگیری فلسطین و اسرائیل اعلام آمادگی کرد.

میدل ایست نیوز: «آناتولی ویکتوروف»، سفیر روسیه در اسرائیل ضمن اعلام حمایت از عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی، اظهار داشت که زمان حل قضیه فلسطین برای تحقق صلحی پایدار در منطقه رسیده است.

ویکتوروف در گفت وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «عادی سازی روابط بین کشورهای منطقه با اسرائیل، به خودی خود اقدامی بسیار مثبت و مفید است و فقط می توان از آن استقبال کرد اما نباید فلسطین را فراموش کنیم. از این رو قطعا موافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و کشورهای همسایه هستیم چرا که زمان حل درگیری ها میان اسرائیل و فلسطین برای تحقق صلحی پایدار، فراگیر و با ثبات در منطقه ما رسیده است.»

سفیر روسیه در اسرائیل اشاره کرد که مسکو برای ارائه کمک فراگیر به سران اسرائیل و فلسطین برای برگزاری گفت وگوی مستقیم میان آنها آماده است.

پیش از این «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا اعلام کرد که سودان و اسرائیل نیز به توافق عادی سازی روابط رسیده اند.

مصر (در 1979)، اردن (در 1994)، امارات، بحرین و سودان (در 2020)، کشورهای عربی هستند که به ترتیب اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل کردند.

«ایلی کوهین»، وزیر اطلاعات اسرائیل فاش کرد که پس از انتخابات امریکا، 5 کشور عربستان، عمان، قطر، نیجریه و مراکش با اسرائیل توافق عادی سازی روابط امضا خواهند کرد.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا