خبر اولسیاسیعکس

«برهم صالح» در دیدار با نخست‌وزیر مصر بر اهمیت هماهنگی مواضع برای کاستن از تنش‌های منطقه‌ای تاکید کرد

رئیس جمهوری عراق در دیدار با نخست‌وزیر مصر بر تمایل بغداد بر تقویت همکاری و هماهنگی مواضع دو کشور برای کاستن از تنش‌ها و برقراری صلح در منطقه تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در دیدار با نخست‌وزیر مصر بر تمایل بغداد بر تقویت همکاری و هماهنگی مواضع دو کشور برای کاستن از تنش‌ها و برقراری صلح در منطقه تاکید کرد.

در ابتدای این دیدار برهم صالح ضمن درخواست از «مصطفی مدبولی»، نخست وزیر مصر برای ابلاغ درود و سلام وی به «عبدالفتاح السیسی»، بر ارتقای سطح همکاری دوجانبه و تقویت فعالیت کمیته عالی و مشترک عراق و مصر از رهگذر تفاهمات و پروتوکل‌های مورد توافق تاکید کرد.

در این دیدار ضمن اشاره به عمق روابط تاریخی و دوستانه دو ملت عراق و مصر و تاکید بر اهمیت تقویت این روابط در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی و هماهنگی مواضع برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه، از توسعه مناسبت مشترک میان دو کشور تمجید شد.

رئیس جمهوری عراق و نخست‌وزیری مصر همچنین ضمن بررسی تازه‌ترین اوضاع کشورهای عربی و منطقه و تلاش‌های عراق و مصر برای تقویت چارچوب‌های همکاری سه‌جانبه با مصر بر اهمیت تداوم همه این تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی و کاستن از تنش‌ها تاکید کردند.

از سوی دیگر، نخست وزیر مصر ضمن انتقال درود و سلام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری این کشور به برهم صالح بر عزم مصر برای توسعه چشم‌اندازهای همکاری سازنده با عراق در زمینه‌های مختلف در راستای آرمان‌ها و خواسته‌های مردم برادر دو کشور در دستیابی به پیشرفت و ثبات تاکیدکرد.

منبع
سایت ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا