سرخط خبرهاسیاسی

روزنامه The Sun: لندن 26 میلیون دلار برای حل فصل پرونده‌های جنایت جنگی سربازانش در عراق پرداخته است

گزارش‌ روزنامه The Sunحاکی از آن است که لندن برای تسویه دعاوی قضایی مربوط به جنایت جنگی اثبات نشده سربازانش در عراق 26 میلیون دلار پرداخت کرده است.

میدل ایست نیوز: روزنامه The Sun در گزارشی نوشت که مسئولان وزرارت دفاع بریتانیا به کمک وکلای بریتانیایی 26 میلیون دلار برای حل و فصل دعاوی قضایی که شمار آنها بیش از یک هزار مورد است، پرداخت کرده، پرونده‌هایی که به دلیل نقص مدارک هنوز به مرحله دادرسی نرسیده است.

این روزنامه بریتانیایی افزود: در یکی از موارد، 187 هزار دلار برای حل و فصل پرونده قتل برای تبرئه سربازان دخیل در تحقیقات قضایی پرداخت شده است.

The Sun به نقل از سرگرد رابرت کامبل که یکی از سه سرباز متهم به عملیات قتل در استان بصره عراق در سال 2003 میلادی است، نوشت: وزارت دفاع بریتانیا برای حفاظت از خود این مبالغ را پرداخت کرده است و پرداخت این مبالغ برای حل و فصل دعاوی قضایی به معنای اعتراف به جنایت است.

روزنامه مذکور افزود: دولت بریتانیا برای حل و فصل 303 کیفرخواست قضایی تقریبا 26 میلیون دلار پرداخت کرده و 414 کیفرخواست دیگر وجود دارد که انتظار می رود، پیش از دادرسی حل و فصل شود همچنین 217 پرونده دیگر وجود داشت که یا لغو و یا طرف شکایت‌کننده انصراف داده است.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا