سرخط خبرهاسیاسی

منابع غیر رسمی: الحریری چهارشنبه با معرفی ناگهانی کابینه همه را غافلگیر می کند

منابع مطبوعاتی خبر دادند که احتمالا چهارشنبه «سعد الحریری» با معرفی کابینه‌ای تکنوکرات همه نیروهای سیاسی لبنان را غافلگیر کند.

میدل ایست نیوز: منابع مطبوعاتی خبر دادند که احتمالا چهارشنبه «سعد الحریری» با معرفی کابینه‌ای تکنوکرات همه نیروهای سیاسی لبنان را غافلگیر کند.

روزنامه «الرأی»، چاپ کویت، به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که پس از دیدار غیرمنتظره الحریری و عون و بیانیه مهم دفتر عون  درباره اینکه مذاکرات مربوط به تشکیل کابینه فقط و فقط توسط شخص رئیس جمهور و نخست‌وزیر اداره می‌شود و فرد دیگری در این موضوع دخالت ندارد، به نظر می‌آید که الحریری فردا (چهارشنبه 3 نوامبر) با معرفی کابینه‌ای همه را غافلگیر کند.

این روزنامه تأکید کرده که این کابینه «تحمیل امر واقع» متشکل از 18 وزیر از نیروهای تکنوکراتی خواهد بود که نیروهای سیاسی بر سر آنها بحثی نخواهند داشت و وزارت دارایی هم به نیروهای سیاسی شیعی واگذار شده است.

براساس این گزارش الحریری با این اقدام می‌کوشد که دولتش نسخه دیگری از دولت ناکام «حسان دیاب» نباشد و بعید نیست که در صورت رد این کابینه از مأموریت خود استعفا کند.

این گزارش تأکید کرده که بیانیه دفتر رئیس جمهور درواقع واکنشی به اخبار غیر رسمی درباره سنگ‌اندازی «جبران باسیل»، داماد رئیس جمهور و مخالف سرسخت الحریری، در روند تشکیل دولت لبنان است.

در این گزارش آمده که مسائل فرانسه و درگیری دولت فرانسه به مشکلات داخلی‌اش نیز باعث شده که برخی نیروهای سیاسی در پی دور زدن طرح فرانسه برای نجات لبنان برآیند.

منبع
الرأی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا