خبر اولسیاسی

جیمز جفری: نتایج انتخابات امریکا در سیاست واشنگتن در قبال سوریه تغییری ایجاد نمی کند

«جیمز جفری» گفت که چه بایدن رئیس جمهور شود چه ترامپ، سیاست امریکا درباره تحریم‌ها علیه سوریه و مطالبه خروج ایران از سوریه ثابت خواهد بود.

میدل ایست نیوز: «جیمز جفری»، نماینده ویژه امریکا در امور سوریه، تأکید کرد که ایالات متحده در پی پایان دادن به حضور نیروهای حزب کارگران کردستان از سوریه است.

وی در اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد که واشنگتن حزب کارگران کردستان را گروهی تروریستی می‌داند و خواستار خروج آنها از سوریه است و افزود که این حزب عامل اصلی تنش با ترکیه در شمال شرق سوریه هستند و امریکا خواستار کاهش این تنش است.

جفری افزود که امریکا در دیگر نقاط سوریه با ترکیه در هماهنگی کامل است و تنها استثنای موضوع شمال شرق سوریه است.

وی گفت که امریکا و ترکیه در مسائل نظامی سوریه با یکدیگر توافق دارند و افزود که ترکیه نگران حضور نیروهای حزب کارگران است و راه حل مشکل تلاش برای کاهش شمار این نیروها در سوریه و در نهایت پایان دادن به حضور آنهاست.

نماینده امریکا در امور سوریه گفت که امریکا می خواهد پایگاه نظامی باثباتی در شمال شرق سوریه برای فعالیت علیه داعش داشته باشد و برای این کار به شرکای محلی نیاز دارد و نیروهای دموکراتیک سوریه این مسئولیت را بر عهده دارند.

وی تأکید کرد که اداره این منطقه باید توسط گروه‌های غیر نظامی انجام شود و در این راستا امریکا عناصر عرب و کرد را به همکاری با یکدیگر در اداره این منطقه که از 2013 نیروهای حکومتی سوریه از آن خارج شده‌اند تشویق می کند.

جفری راه حل مشکل سوریه را اجرای قطع‌نامه 2254 شورای امنیت دانست و گفت که سیاست امریکا در سوریه صرف نظر از انتخابات این کشور ادامه خواهد یافت و هیچ تغییری پیدا نخواهد کرد.

او گفت که چه بایدن رئیس جمهور شود چه ترامپ، سیاست امریکا درباره تحریم‌ها علیه سوریه و مطالبه خروج ایران از سوریه ثابت خواهد بود.

 

منبع
الشرق الاوسط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا