اقتصادیخبر اول

وزیر دارایی عراق: همچنان گرفتار پیامدهای اقتصادی جنگ با ایران و تحریم ها هستیم

«علی عبدالامیر علاوی» گفت که اموال متعلق به ایران در عراق حدود 4 هزار میلیارد دینار است که این بدهی‌ها به تدریج پرداخت خواهد شد.

میدل ایست نیوز: «علی عبدالامیر علاوی»، وزیر دارایی عراق، تأکید کرد که عراق همچنان گرفتار پیامدهای اقتصادی جنگ با ایران و تحريم هاي پیش از 2003 است.

او چهارشنبه شب در مصاحبه با شبکه رسمی عراق با اشاره به لایحه دریافت وام که در مجلس عراق بحث‌برانگیز شده گفت که افزایش درآمدهای دولت در شرایط کنونی دشوار است و باید سراغ گرفتن وام رفت و افزود که اگر این موضوع در مجلس تصویب شود طی چند روز می‌توان حقوق کارکنان را پرداخت.

علاوی افزود که بدهی‌های عراق همچنان در وضعیت معقولی است و خطر محسوب نمی‌شود.

او افزود که درآمد نفتی عراق در ماه گذشته 3.5 هزار میلیارد دینار بوده و دولت درخواست قرض 41 هزار میلیاردی کرده که 30 هزار میلیارد آن خرج حقوق کارکنان شد.

وزیر دارایی عراق تأکید کرد که عراق شاهد هدررفتن بسیاری از اموال است که ازجمله آنها در موضوع دریافت هزینه‌های برق از مردم رخ می‌دهد که هنوز الکترونیکی نیست و توسط افراد با مراجعه به خانه‌ها دریافت می‌شود.

او گفت که لازم است اقتصاد کشور به حالت آزاد درآید و بخش خصوصی تقویت شود و اجماعی برای اصلاحات اقتصادی به دست آید.

علاوی تأکید کرد که عراق همچنان درگیر پیامدهای بحران‌های اقتصادی سابق حتی پیش از سال 2003 و سقوط رژیم بعث است و افزود که پیامدهای اقتصادی جنگ با ایران و تحریم‌های اقتصادی عراق در پیش از 2003 همچنان بر اقتصاد عراق ادامه دارد.

او افزود که اموال متعلق به ایران در عراق حدود 4 هزار میلیارد دینار (هر دلار 1250 دینار) است که این بدهی‌ها به تدریج پرداخت خواهد شد.

وی افزود که اقلیم کردستان درآمدهای نفتی خود را به دولت مرکزی نپرداخته و آنچه تاکنون پرداخت شده  بسیار کم‌تر از نسبت 17 درصد توافقی است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا