خبر اولسیاسی

«جو بایدن» پیروز انتخابات ریاست جمهوری امریکا شد

«جو بایدن»، نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری امریکا رقیب جمهوری‌خواه خود، دونالد ترامپ را شکست داد.

میدل ایست نیوز: «جو بایدن»، نامزد دمکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، رقیب جمهوری‌خواه خود، دونالد ترامپ را شکست داد.

بایدن بر اساس اعلام نتیجه شمارش آرا در پنسیلوانیا از سوی بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های آمریکایی از جمله آسوشیتدپرس و سی‌ان‌ان،‌ به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده معرفی شد.

به این ترتیب او با کسب ۲۷۳ رای الکترال به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده شناخته شد. رقیب وی ترامپ تاکنون تنها توانسته است ۲۱۳ رای الکترال کسب کند.

در این حال شمارش آرا در ایالت‌های نوادا، آریزونا و جورجیا نیز به لحظات پایانی خود نزدیک می‌شود که در هر سه آنها جو بایدن پیشتاز است.

دونالد ترامپ تاکنون از پذیرش پیروزی جو بایدن خودداری کرده و گفته است که به اقدام قانونی دراین‌باره دست می‌زند.

نامزد دموکرات‌ها که پیش‌تر با احتساب پیروزی در ایالت آریزونا ۲۶۴ رای الکترال داشت با بدست آوردن ۲۰ رای الکترال ایالت پنسیلوانیا از مرز ۲۷۰ رای مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات گذشت تا به صورت قانونی نامزد منتخب مردم آمریکا در این انتخابات شناخته ‌شود.

این درحالی است که دونالد ترامپ ساعتی پیش از این با انتشار توییتی اعلام کرد که با اختلاف بسیار پیروز انتخابات شده و در فیلادلفیا کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا