سرخط خبرها

امارات، اتخاذ رویکرد جدید در بحران سوریه را خواستار شد

وزیر مشاور در امور خارجی امارات با تاکید بر نقش کشورهای عربی در پایان دادن به خشونت و درگیری در سوریه گفت که بحران سوریه نیاز به رویکردی جدید دارد.

میدل ایست نیوز: «انور قرقاش»، وزیر مشاور در امور خارجی امارات گفت که بحران سوریه نیاز به یک رویکرد جدید دارد و تاکید کرد که نقش کشورهای عربی برای پایان دادن به خشونت و درگیری ضروریست.

قرقاش امروز شنبه با انتشار توئیتی در حساب خود توضیح داد: «خشونت نمی تواند در زشت ترین شکل خود ادامه یابد گویی که عملی طبیعی و خبری عادیست.»

وی در ادامه تاکید کرد: «گرایش و نقش کشورهای عربی برای پایان دادن به خشونت و درگیری از طریق رویکردی واقع گرایانه و پراگماتیک (عمل گرایانه) ضروریست و در غیر اینصورت درگیری در کشور برادر سوریه ادامه خواهد داشت.»

روابط امارات و سوریه در دو دهه اخیر شاهد افت و خیزهای بسیاری بوده است. دو سال بعد از ناآرامی های سوریه، امارات سفارت خود در دمشق را بست و در سال 2013 رسما خواستار سرنگونی حکومت سوریه شد و تأکید کرد که از تحرکات کشورهای شورای همکاری برای پایان حکومت اسد حمایت می کند.

اما کاردار امارات در دمشق در اواخر سال 2019 از «رهبری حکیمانه بشار اسد» تقدیر کرد و در برابر «فیصل المقداد»، معاون وزیر خارجه سوریه، نیز تأکید کرد که سوریه کمک های امارات در جنگ با تروریسم را فراموش نخواهد کرد.

در اواخر مارس گذشته نیز محمد بن زاید در تماسی تلفنی با بشار اسد روابط دوجانبه و بحران کرونا و راه های کمک به سوریه دربرابر آن را بررسی کرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا