اقتصادیسرخط خبرها

خرمای اسرائیلی در بازارهای امارات

وزارت امور خارجه اسرائیل از ورود اولین محموله بار خرمای اسرائیل به امارات خبر داد.

میدل ایست نیوز: از زمان اعلام امضای توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات، اولین بار محصولات کشاورزی اسرائیل به امارات رسید.

صفحه عربی وزارت امور خارجه اسرائیل در حساب توئیتری خود با انتشار مطلبی تاکید کرد که اولین بار خرمای صادر شده از اسرائیل وارد امارات شد.

وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد که بار 200 کیلوگرمی از خرمای نوع «مجول» از باغات اسرائیل به امارات صادر شد. گفتنی است که اسرائیل 70 درصد از خرمای مجول جهان را تولید و تامین می کند.

وزارت خارجه اسرائیل، ورود اولین محموله بار خرما از اسرائیل به امارات را میوه (ثمره) صلح دانست و تصاویری از این خرماها به همراه دو پرچم امارات و اسرائیل منتشر کرد.

اشتیاق امارات برای معاملات تجاری بیشتر با اسرائیل پس از عادی شدن در حال افزایش است، تا جایی که تنها کالایی که تولید می کنند یعنی خرما را فراموش کرده اند.

روابط تجاری و اقتصادی بین ابوظبی و تل آویو پس از امضای توافق نامه صلح در اواسط سپتامبر گذشته بین امارات و اسرائیل احیا شد.

اسرائیل، امارات و بحرین، 15 سپتامبر، توافق عادی سازی روابط را با حمایت «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری امریکا به امضا رساندند.

منبع
اسپوتنیک عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا