اقتصادیسرخط خبرها

خسارت 80 میلیون دلاری انفجار خط لوله نفت اقلیم کردستان

کمیسیون امور مالی پارلمان اقلیم کردستان عراق میزان خسارت مالی ناشی انفجار خط لوله نفت توسط پ ک ک را اعلام کرد.

میدل ایست نیوز: «بهجت علی»، کمیسیون امور مالی پارلمان اقلیم کردستان عراق میزان خسارت مالی ناشی انفجار خط لوله نفت توسط پ ک ک را اعلام کرد.

بهجت علی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: انفجار خط لوله انتقال نفت اقلیم کردستان منجر به خسارت 80 میلیون دلاری در نتیجه توقف صادرات شد.

وی افزود: این خسارت مالی بر وضعیت اقتصادی و مالی و بودجه اقلیم کردستان تاثیرگذار خواهد بود چرا که اقلیم اساسا با کمبود شدید نقدینگی در نتیجه بحران کرونا و کاهش شدید بهای نفت دست و پنجه نرم می‌کند.

«جوتیار عادل»، سخنگوی دولت اقلیم کردستان پیشتر با انتشار توئیتی گفته بود: دولت، پمپاژ نفت از خط لوله انتقال را با همان ظرفیت تولیدی از سر گرفت.

پیش از این دولت اقلیم کردستان اواخر ماه اکتبر اعلام کرده بود که صادرات نفت اقلیم به علت حمله عناصر پ ک ک به خط لوله انتقال نفت متوقف شده است.

رسانه های وابسته به حزب کارگران کردستان در روز 29 اکتبر اعلام کرده بودند که عناصر این حزب در ساعت یک ظهر روز چهارشنبه خط لوله انتقال نفت متعلق به شرکت ترکیه ای «بوتاش» در منطقه باغوک شهر میردین در شمال شرق ترکیه را منفجر کردند.

بر اساس بیانیه حزب کارگران کردستان این انفجار موجب توقف فعالیت این شرکت نفتی و توقف صادرات نفت اقلیم کردستان شد.

این حمله حزب کارگران کردستان تنها پس از چند روز از بیانیه شورای امنیتی اقلیم کردستان مبنی بر انهدام یک هسته متشکل از 12 فرد وابسته به حزب کارگران کردستان که قصد حمله به افراد دیپلمات و تاجران را داشتند، انجام شد.

این تحولات پس از آن رخ داد که بغداد و اربیل به توافقی برای عادی سازی اوضاع در شهر سنجار در استان نینوا و اداره مشترک این شهر و اخراج گروه های مسلح و در راس آن پ ک ک رسیدند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا