اجتماعیاقتصادیسرخط خبرها

تعطیلی 15 روزه لبنان به دلیل کرونا در سایه وضعیت وخیم اقتصادی

روزنامه الجمهوریه لبنان اعلام کرد انتظار می‌رود شورای عالی دفاع به دلیل افزایش شیوع کرونا، تعطیلی 15 روزه اعلام کند.

میدل ایست نیوز: روزنامه الجمهوریه لبنان اعلام کرد انتظار می‌رود شورای عالی دفاع به دلیل افزایش شیوع کرونا، تعطیلی 15 روزه اعلام کند.

روزنانه الجمهوریه نوشت: شورای عالی دفاع فردا سه‌شنبه نشستی فوق العاده برگزار خواهد کرد و در آن به عنوان مرحله اولیه، تعطیلی کامل کشور به مدت 15 روز اعلام خواهد شد همچنین اقدامات امنیتی سرسختانه‌ای برای ممانعت از رفت و آمد مردم به جز عناصر امنیتی، کادرهای درمانی، نهادهای غذایی و روزنامه‌نگاران اجرا خواهد شد و کسانی که از این امر تخلف کنند، بازداشت و جریمه خواهند شد.

از سوی دیگر، «حمد حسن»، وزیر بهداشت دولت پیشبرد امور لبنان اظهار داشت:تعطیلی محدود نتیجه لازم را به دنبال نداشت لذا تعطیلی کامل فرصتی برای بخش درمان خواهد بود تا تجدید قوا کرده و آمادگی خود را ارتقا دهد.

وزیر بهداشت لبنان افزود که تماس‌هایش با بانک مرکزی به توافقی بر سر اختصاص مبلغی معین برای بیمارستان‌های خصوصی با هدف ایجاد بخش‌های مقابله با کرونا انجامید.

در مقابل، «بشاره الاسمر»، رئیس سندیکای کارگران لبنان اظهار داشت: تعطیلی کامل، نتایج فاجعه‌باری بر کارگران و اقتصاد خواهد داشت و باید در این باره با نهادهای اقتصادی و سندیکای کارگران مشورت شود.

الاسمر همچنین نسبت به فروپاشی بخش بهداشت لبنان در صورتی لغو یارانه دولتی دارو هشدار دارد.

لبنان طی سال‌های گذشته به خاطر مدیریت ضعیف و فساد دولتی به شدت با بحران اقتصادی مواجه بوده است و از اکتبر سال گذشته تاکنون این کشور شاهد اعتراضاتی نسبت به این وضعیت بوده است.

به دنبال تشدید بحران اقتصادی لبنان، ارزش واحد پول ملی این کشور در برابر دلار به شدت کاهش یافته است و نظام بانکی همزمان دسترسی مشتریان را به پول خود و ارزهای خارجی محدود کرده است.

شیوع ویروس کرونا در لبنان و اجرای مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی هم باعث تشدید بحران اقتصادی در لبنان شده است.

از طريق
النشرة
منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا