سرخط خبرهاسیاسی

نخست‌وزیر فلسطین: ما خواهان مناسبات دوجانبه با امریکا بدون ربط‌دهی آن به اسرائیل هستیم

نخست‌وزیر فلسطین اعلام کرد ما به دنبال مناسبات دوجانبه میان فلسطین و امریکا مبتنی بر احترام به عدالت و برابری و بدون ربط‌دهی این روابط به اسرائیل هستیم.

میدل ایست نیوز: «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر فلسطین اعلام کرد ما به دنبال مناسبات دوجانبه میان فلسطین و امریکا مبتنی بر احترام به عدالت، حق، برابری و آزادی برای تحقق امنیت و صلح و ثبات از رهگذر پایان دادن به اشغالگری و بدون ربط‌دهی این روابط به اسرائیل هستیم.

اشتیه در آغاز جلسه هفتگی دولت خودگردان فلسطین گفت: «در راستای استقبال محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان از انتخاب جو بایدن به ریاست جمهوری امریکا و کاملا هریس به معاونت وی، ما نیز از این رویداد استقبال می‌کنیم و امیدواریم که دولت جدید امریکا بر اساس روند سیاسی جدید و با استناد به مشروعیت بین‌المللی و راهکار دو کشوری و به رسمیت شناختن فلسطین و پایان دادن به درگیری عمل کند.»

وی ضمن تاکید بر اینکه محمود عباس شریک جدی برای هرگونه روندی به منظور پایان دادن به اشغالگری است، اظهار داشت: شهرک‌سازی دشمن صلح است و دولت اشغالگر اسرائیل باید دست از طرح‌های استعماریش بردارد و به مصادره اراضی فلسطین و ساختن هزاران واحد مسکونی در قالب شهرک‌ها پایان دهد.

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: اکنون شمار استعمارگران در اراضی فلسطینی از جمله بیت المقدس به بیش از 750 هزار شهرک‌نشین رسیده است و آنها 25درصد از مجموع ساکنان کرانه باختری را تشکیل می‌دهند.

وی گفت: وقت آن فرا رسیده است که اسرائیل میان راهکار دو کشوری یا حل شدن شدن جمعیت اسرائیل در بین فلسطینیان یکی را انتخاب کند به طوری که برای نخستین بار از سال 1945 میلادی شمار فلسطینی‌ها در سرزمین تاریخی فلسطین از شمار اسرائیلی‌ها به میزان 250 هزار نفر پیشی گرفته است.

اشتیه در ادامه به مناسبت 32 سال اعلام استقلال فلسطین که برابر با پانزدهم ماه جاری است، از کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان خواست تا به صورت یکصدا وضعیت موجود را تغییر دهند و کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند و مانع از شهرک‌سازی‌ها، الحاق اراضی، ویران کردن منازل فلسطینیان، یهودی‌سازی بیت المقدس و منزوی‌سازی غزه شوند.

نخست وزیر فلسطین در پایان اظهار داشت جهان باید در کنار آزادی مردم فلسطین و پایان دادن به اشغالگری بایستد و اسرائیل را به پرداختن تاوان دشمنی مستمر با مردم فلسطین وادار کند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا