خبر اولسیاسی

رزمایش دریایی مشترک کویت و امریکا برگزار شد

نیروهای نظامی کویت و امریکا، رزمایش دریایی مشترکی در چارچوب همکاری امنیتی و تبادل تجربه در زمینه دریایی برگزار کردند.

میدل ایست نیوز: نیروهای نظامی کویت، رزمایش مشترکی با نیروهای گارد ساحلی در فرماندهی مرکزی نیروی دریایی امریکا برگزار کردند.

روزنامه «الجریده» کویت گفت که گارد ساحلی کویت وابسته به وزارت کشور و نیروی دریایی کویت وابسته به وزارت دفاع، رزمایش نظامی مشترکی با نیروهای گارد ساحلی امریکا در آب‌های سرزمینی کویت انجام دادند.

به نوشته این روزنامه به نقل از برخی منابع امنیتی، این رزمایش در چارچوب همکاری امنیتی و تبادل تجربه در زمینه دریایی بین وزارت کشور و وزارت دفاع و نیروهای امریکایی انجام شد.

منابع مذکور اعلام کردند که این تمرین شامل برخی سناریوها از جمله مبارزه با دزدان دریایی، بررسی کشتی ها، اعمال ایست بازرسی دریایی، عملیات نجات و مقابله با مین ها و تله های دریایی بود.

هدف از این رزمایش، افزایش مشارکت بین گشت های مشترک بین نیروهای گارد ساحلی و ناوگان دریایی دو کشور، ارتقای امنیت دریایی، حمایت از همکاری های منطقه ای، افزایش کارایی خدمه کشتی و یکسان سازی مفاهیم است.

از طرفی دیگر، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی امریکا، در بیانیه ای گفت که این تمرینات عمدتا آموزش تعامل بین دو طرف در حین عملیات و روشهای تاکتیکی مانور است.

وی افزود که این رزمایش ها به ارتقای همکاری میدانی مشترک، کمک، و همچنین از همکاری های منطقه ای که برای طولانی مدت وجود داشته پشتیبانی می کند.

«روبرت بیجز»، فرمانده ناوشکن امریکایی شرکت کننده در این رزمایش ضمن تحسین مانور نظامی مشترک گفت: «این فرصتی عالی برای اعضای تیم ناوشکن بود تا مهارت های خود را در همکاری جمعی با طرف کویتی و گارد ساحلی امریکا نشان دهند.»

«مبارک الصباح»، مسئول هماهنگی همکاری های مشترک بین نیروی دریایی دو کشور نیز، از هر فرصتی برای انجام مانورها و تمرینات نظامی با نیروی دریایی و گارد ساحلی ایالات متحده استقبال، و بر اهمیت افزایش سطح کارآیی و تقویت روحیه همکاری دوجانبه بین دو کشور تاکید کرد.

این رزمایش با مشارکت شناورهای نیروی دریایی ارتش کویت، شناورهای دریایی متعلق به نیروی دریایی آمریکا، علاوه بر قایق های گارد ساحلی کویت و آمریکا، به مدت دو روز ادامه داشت.

این تمرینات نظامی از جمله توافق نامه های همکاری بین دو کشور در زمینه آموزش و برنامه ریزی برای همه وظایف و ماموریت های مورد نیاز است.

منبع
الخلیج اونلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا